Are si lemnul Crucii un fruct, dar contrar celui din care au gustat stramosii. Este fructul puterii de infranare si de rabdare. (Pr. Prof. Dr. Dumitru Staniloae) Atunci cand rostim cuvantul cruce multi dintre noi ne gandim la suferinta, o suferinta pe care omul nu o poate suporta. Crucea era facuta din lemn, avea dimensiuni []Are si lemnul Crucii un fruct, dar contrar celui din care au gustat stramosii. Este fructul puterii de infranare si de rabdare. (Pr. Prof. Dr. Dumitru Staniloae)Atunci cand rostim cuvantul cruce multi dintre noi ne gandim la suferinta, o suferinta pe care omul nu o poate suporta. Crucea era facuta din lemn, avea dimensiuni mari, fiind folosita ca semn de batjocura si tortura facatorilor de rele. Intr-adevar, era ceva de dispretuit, de hulit; pana in clipa cand, din Sfanta Treime, Se coboara pe pamant Fiul, Care va lua asupra Sa intregul pacat pentru a ne curati prin Jertfa Sa pe Cruce. Din acel moment, Crucea nu mai este semnul umilirii, ci este triumful omului, semnul Biruintei prin care se impaca cu Hristos.

El a coborat pe pamant, a luat chip de om, a suferit ca un rob, dar a biruit ca un Dumnezeu. Il vedem in postura de neputinta, atunci cand Se pregatea sa- i dea suflarea in mainile Tatalui: i, pe la ceasul al noualea, Iisus a strigat cu glas mare Eloi, Eloi. Lama Sabahtani , adica Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai parasit? (Matei 26, 46). Dar nici in acel moment, cand crucea era ridicata si ranile cuielor Il dureau, coroana de spini Il apasa adanc, nu uita pentru ce a fost trimis si Se roaga pentru cei care L-au rastignit, L-au acuzat si biciuit. Iar Iisus zicea: Parinte, iarta-le lor, ca nu stiu ce fac! (Luca 23, 34). Cuvintele de batjocura, inchinaciunile hulitoare: apoi ingenuncheau inaintea Lui, isi bateau joc de El si ziceau: Plecaciune, Imparatul Iudeilor (Matei 27, 29), nu L-au impiedicat sa il ia cu Sine in rai pe talharul care s-a cait: Adevarat graiesc tie, astazi vei fi cu Mine in rai (Luca 23- 43). De aici reiese ca cei care pacatuiesc, caindu-se, pot avea viata vesnica.

Sfantul Ioan Damaschin spune: Cum prin neascultarea unui om s-au facut pacatosi cei multi, tot asa prin ascultarea Unuia se vor face drepti cei multi . Prin faptele unora, prin exemplul lasat de ei, ne putem inalta la ceruri sau scufunda in nelegiuiri. In Sfanta Scriptura gasim si exemplul lui Iona, prin care Dumnezeu a iertat o intreaga cetate: Scoala-te si du-te in cetatea cea mare a Ninivei si propovaduieste acolo, caci faradelegile lor au ajuns pana in fata Mea! (Iona 1, 2). Scoala si porneste catre cetatea cea mare a Ninivei si vesteste-le ceea ce iti voi spune! i s-a sculat Iona si a mers in Ninive, dupa cuvantul Domnului. i Ninive era cetate mare inaintea lui Dumnezeu; iti trebuia trei zile ca s-o strabati. i a patruns Iona in cetate, zicand: Patruzeci de zile mai sunt, si Ninive va fi distrusa! (Iona 3, 3-4) [] Atunci Dumnezeu a vazut faptele lor cele de pocainta, ca s-au intors din caile lor cele rele. i I-a parut rau Domnului de prezicerile de rau pe care li le facuse si nu le-a implinit (Iona 3, 10). Cat de graitoare sunt in...