Liturghia propriu-zis , ca impreun slujire a preotului si credinciosilor, debuteaz cu binecuvantarea solemn a Imp r tiei Sfintei Treimi, m rturisire a faptului c Sfanta Liturghie reprezint intrarea Bisericii in Imp r tia lui Dumnezeu. Dumnezeu Cuvantul ne vorbeste si apoi ni se ofer ca hran Proscomidia fiind un ritual preg titor s varsit in tain de preot, Liturghia, asa cum []Liturghia propriu-zis , ca impreun slujire a preotului si credinciosilor, debuteaz cu binecuvantarea solemn a Imp r tiei Sfintei Treimi, m rturisire a faptului c Sfanta Liturghie reprezint intrarea Bisericii in Imp r tia lui Dumnezeu.

Dumnezeu Cuvantul ne vorbeste si apoi ni se ofer ca hran Proscomidia fiind un ritual preg titor s varsit in tain de preot, Liturghia, asa cum se descoper ea credinciosilor, este alc tuit din dou p rti care au o structur paralel si sunt indisolubil legate: Liturghia Cuvantului (a catehumenilor) si Liturghia Euharistic (a credinciosilor). Fiul si Cuvantul lui Dumnezeu convoac , vorbeste, se istoriseste si, in cele din urm , se ofer pe Sine ca hran .

La Liturghia Cuvantului, in timpul c reia in centrul Sfintei Mese se afl Sfanta Evanghelie, Dumnezeu Cuvantul ne vorbeste si ni se imp rt seste prin cuvant: citirile din Sfanta Scriptur , predica, rug ciunea si cantarea c ci cel ce ascult cuvantul Meu si crede in cel ce m-a trimis pe Mine are viat vesnic (Ioan 5, 24) iar cuvintele Mele duh sunt si viat (Ioan 6, 23).

La Liturghia Euharistic in centrul Sfintei Mese se afl Potirul euharistic descoperindu-ne sensul principal al acesteia de imp rt sire cu Dumnezeu Cuvantul intrupat, cu insusi Trupul si Sangele Lui, c ci Cuvantul S-a f cut trup (Ioan 1, 14) si dac nu veti manca Trupul Fiului Omului si nu veti bea Sangele Lui, nu veti avea viat in voi (Ioan 6, 53).

Liturghia Cuvantului se implineste in Liturghia Euharistic , cele dou p rti ale Sfintei Liturghii realizand numai impreun intalnirea deplin cu Hristos cel Inviat si intrarea Bisericii in Imp r tia lui Dumnezeu.

Liturghia debuteaz prin sl virea Imp r tiei Sfintei TreimiSfanta Liturghie incepe prin rostirea de c tre preot a binecuvant rii mari: Binecuvantat este Imp r tia Tat lui si a Fiului si a Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor . In limbaj liturgic a binecuvanta inseamn a sl vi , a l uda . Liturghia debuteaz asadar printr-o sl vire a Imp r tiei Sfintei Treimi scotand adunarea liturgic din conditiile existentei c zute, din lumea aceasta si raportandu-o la Imp r tia lui Dumnezeu (Imp r tia Mea nu este din lumea aceasta Ioan 18, 36), Imp r tie care vine (Vie Imp r tia Ta ne rug m in Tat l nostru Luca 11, 2) si a venit deja (iat a ajuns la voi Imp r tia lui Dumnezeu Luca 11, 20).

Scopul Sfintei Liturghii este intrarea in Imp r tia lui DumnezeuDup inv t tura Traditiei si a Scripturii, Imp r tia lui Dumnezeu este cunoasterea lui Dumnezeu, iubirea fat de El, unirea cu El si viata intru El. Este dreptate si pace si bucurie in Duhul Sfant (Rom. 14, 17).

Este Imp r tia iubirii intre Dumnezeu si noi si intre noi insine. A binecuvanta aceast Imp r tie inseamn a recunoaste si a m rturisi c ea este valoarea suprem si ultim si, ca urmare, a exprima dorinta adun rii liturgice de a intra in ea. Mai mult, binecuvantarea mare afirm scopul Sfintei Liturghii ca fiind intrarea in Imp r tia lui Dumnezeu.

Binecuvantarea Imp r tiei ne indreapt astfel atentia, mintea si inima spre unicul lucru de trebuint , intrarea in Imp r tie, relevand faptul c inc din viata aceasta este posibil a deveni p rtasImp r tiei lui Dumnezeu. Sfanta Liturghie prilejuieste tr irea anticipat a Imp r tiei cerurilor si prefigurarea ajungerii depline in ea.

Imp r tia lui Dumnezeu este extinderea iubirii Sfintei Treimi la noiBinecuvantarea mare este o m rturisire a Sfintei Treimi. Prin intrupare oamenii au inv tat mai intai c Dumnezeu este in trei fete. Si cum Sfanta Liturghie este taina acestei intrup ri a Domnului, la inceputul ei se cuvine s fie pus in lumin si s fie propov duit Treimea . In acelasi timp este o m rturisire c Imp r tia lui Dumnezeu este Imp r tia Sfintei Treimi, a Tat lui ceresc iubitor, a Fiului devenit prin intrupare Fratele cel mai iubitor al nostru si a Duhului Sfant, cur titorul nostru de patimile care ne st panesc ca forme multiple ale egoismului. Imp r tia lui Dumnezeu este extinderea iubirii Sfintei Treimi la noi, iubire c reia se cuvine s -i...