Conditia mantuirii noastre, conditia mantuirii altora si conditia mantuirii tuturor oamenilor pentru care si la care a venit Domnul Hristos este ca intai sa fim in voia lui Dumnezeu niste copii ai Lui, nascuti din nou, traind in toata lumina Evangheliei Sale; iar dupa aceea sa mergem si sa propovaduim aceasta si altora. Atunci vom []Conditia mantuirii noastre, conditia mantuirii altora si conditia mantuirii tuturor oamenilor pentru care si la care a venit Domnul Hristos este ca intai sa fim in voia lui Dumnezeu niste copii ai Lui, nascuti din nou, traind in toata lumina Evangheliei Sale; iar dupa aceea sa mergem si sa propovaduim aceasta si altora.

Atunci vom avea nu numai ce sa le spunem, ci si ce sa le aratam tuturor.

Numai daca noi ne putem mantui pe noi insine in primul rand, atunci vom putea mantui si pe altii.

Daca noi suntem gasiti mincinosi, neascultatori, nenascuti din nou, straini de legamintele lui Dumnezeu, cum sa ajutam sa fie altii credinciosi si buni? Vom putea face numai rau, si nu bine. Atunci, de o suta de ori ar fi fost mai bine sa nu-L fi cunoscut niciodata pe Dumnezeu. Ne-am fi pierdut macar numai pe noi insine si nu si pe altii!Ce adunari mari si frumoase erau candva in multe locuri in care acum sunt numai ruine! i toate au ajuns asa din pricina unor lucratori rai, care, cu scopuri firesti si marsave, s-au amestecat in Lucrarea Domnului, pierzandu-se pe ei si pe multi care i-au urmat in ratacirea si nebunia lor.

O, cata grija trebuie sa avem nu numai de noi insine, dar si de altii! Pentru ca atunci cand se mantuieste, omul de multe ori este singur. Dar cand se pierde, ii atrage pe mai multi.

Cand ii va chema Dumnezeu la rasplata pe cei care au adus aceste adunari la mantuire o, ce rasplata vor primi!Dar cand ii va chema la judecata pe cei ce le-au nimicit, ce osanda vor merita!Cand se bucura ingerii din ceruri pentru un singur pacatos care se intoarce, cat de mult trebuie sa se intristeze ei pentru atatia credinciosi care se pierd!Cum vor cere si ingerii slava vesnica pentru cei care i-au mantuit pe pacatosi! i ocara si rusine vesnica pentru cei care i-au pierdut.

Nasterea din nou trebuie sa repetam de mii de ori si tot nu va fi prea mult este o transformare totala, ca o a doua nastere a sufletului, dupa prima nastere a trupului nostru. Este clipa fericita si cereasca a legamantului nostru cutremurator si unic, pus de bunavoie si din tot sufletul ca o predare totala si definitiva Clipa cand spui cu gura ta, cu condeiul tau, cu lacrimile tale, cu toata fiinta ta: Al Domnului sunt! (Is 44, 5).

Atunci, Cuvantul lui Dumnezeu, care este Apa, ii curata omului mintea si-i da o cunoastere noua. Iar Duhul lui Dumnezeu, Care este Puterea, ii curata omului inima, dandu-i o simtire noua.

Aceasta este taina pocaintei, taina transformarii, taina si minunea transfi-gurarii de pe Taborul fiecaruia dintre cei care au suit pana acolo.

Acesta este si numai acesta poate fi omul cel nou, care apoi umbla numai dupa lucrurile Duhului, pentru ca el a devenit un om duhovnicesc. i nu mai umbla dupa lucrurile firii pamantesti, pentru ca el a rupt-o pentru totdeauna cu firea pamanteasca.

Spune Sfanta Evanghelie ca celor ce L-au primit pe Domnul Iisus si cred in Numele Lui le-a dat dreptul sa se faca fii ai lui Dumnezeu nascuti din El (In 1, 12-13).

Le-a dat dreptul (prin botez) sa se faca (prin credinta).

Dreptul prin botez il avem toti, dar facerea prin credinta o avem putini.

Botezul nu este nasterea din nou O, cat de multi sunt botezati si totusi dintre acestia cat de putini au nasterea din nou!Pentru ca botezul vine de jos, dar nasterea din nou, convertirea, pocainta, vine de Sus.

Avem in tara noastra atatea milioane de suflete botezate dar cate dintre acestea sunt nascute din nou?Avem in jurul nostru, in chiar Biserica noastra, atat de multi frati de-ai nostri. Avem chiar in adunarea si in familia...