Ce mult se-ndreptateste omul ca n-a ucis si n-a furat,ca n-a aprins la nimeni casa, ca stramb spre nimeni n-a jurat,ca n-a nedreptatit pe nimeni luand ce nu era al lui,oricat s-ar masura cu altii, ca el, pe lume, nimeni nu-i. Se poate, n-a ucis cu parul; se poate, n-a furat comori,dar cu cuvantul si []Ce mult se-ndreptateste omul ca n-a ucis si n-a furat,ca n-a aprins la nimeni casa, ca stramb spre nimeni n-a jurat,ca n-a nedreptatit pe nimeni luand ce nu era al lui,oricat s-ar masura cu altii, ca el, pe lume, nimeni nu-i.

Se poate, n-a ucis cu parul; se poate, n-a furat comori,dar cu cuvantul si cu gura el n-a ucis de-atatea ori?Se poate, n-a pradat avutul cel pamantesc al nimanui,dar n-a furat el de la Domnul cand dezbina Lucrarea Lui?Se poate, n-a facut pacate cum face orice vinovat,dar cand putea sa faca-un bine, si nu-l facea, n-a fost pacat?Cand el vedea cum altii sufar bolnavi si singuri si trecea,si-ar fi putut sa faca-un bine, dar n-a facut, el ce facea?Cand va veni Hristos in Slava la Judecata Lui, atuncinu de pacate-o sa ne-ntrebe, ci de-ale dragostei porunci;nu pentru rele-o sa ne-alunge ci pentru binele stiut,putand la semeni a li-l face, dar noi, trecand, nu l-am facut.

O, nu te-ndreptati pe tine ca n-ai aprins si n-ai furat,ca este, decat toate-acestea, un mai amar si greu pacat,acela de-a nu face bine cand stii si poti, traind mereu; multi credinciosi o sa alunge pentru aceasta DumnezeuTRAIAN DORZ din Cantarile Caintei , editia a II-aEditura Oastea Domnului, Sibiu, 2014