Sfantul Apostol Petru, in intaia sa Epistol , capitolul 3, versetul 4, ne indeamn pe fiecare s fim atenti la vietuirea noastr . Ispita vr jmasului este aceea de a ne face s credem c putem tr i, in acelasi timp, si cu Hristos si cu lumea, ceea ce este imposibil. Este doar o am gire din care vr jmasul are []Sfantul Apostol Petru, in intaia sa Epistol , capitolul 3, versetul 4, ne indeamn pe fiecare s fim atenti la vietuirea noastr . Ispita vr jmasului este aceea de a ne face s credem c putem tr i, in acelasi timp, si cu Hristos si cu lumea, ceea ce este imposibil. Este doar o am gire din care vr jmasul are un mare castig. Sf. Ap. Pavel, in II Timotei 2, 13, ne instiinteaz : S se dep rteze de la nedreptate oricine cheam numele Domnului . Unde se duce cas bun cu p catul, Dumnezeu nu poate s fie (fratele Ioan Marini, Ganduri crestine, pag. 112). Ispita aceasta a dualismului este una perfid care nu intr deodat in viata omului. Il las s cread in Dumnezeu dar, dup aceea, se ataseaz lang cel credincios, mergand al turi si chiar lipit de el, p rand c nu ii face niciun r u. Si asa ne trezim c tr im viat dubl .

Domnul Iisus ne spune: Nu puteti sluji la doi st pani . Iar fratele Traian, in Avutia sfantului mostenitor , spune: Hristos nu poate fi f cut un slujitor al p catului, nici un colaborator al lui satan. Nici un om al compromisurilor, cum suntesi voi. Porunca este clar .

Exist omul vietii dinafar , pe care il v d ceilalti; si exist omul vietii de tain , pe care il vede Dumnezeu. Chiar cineva a spus c , in om, pot fi patru persoane: cea pe care o stie lumea, cea pe care o stiu oamenii apropia i, cea pe care o stie numai el insusi...