PlayStation 5, prezentat oficial. Mai slab decat noul Xbox? – Specificaţii complete
Astfel, PlayStation 5 va avea la baza un APU dezvoltat in stransa colaborare cu AMD, ce va incorpora un procesor cu 8 nuclee bazate pe arhitectura Zen 2, tactate la 3,5GHz, precum si un cip video bazat pe arhitectura RDNA 2, personalizat insa de Sony, cu 36 CU (unitati de procesare), tactate la o frecventa aproape neverosimila: 2,23GHz. Atat in cazul procesorului, cat si in al cel al cipului grafic, frecventele listate sunt cele maxime, consola avand capabilitatea de a le ajusta (in jos) pentru a reduce consumul si temperatura, atunci cand ruleaza software mai putin pretentios.
Daca ar fi sa calculam, puterea de procesare a cipului grafic ce va fi inclus in PS5 atinge 10,28 TFLOPs, mai putin decat cei 12,1 TFLOP promisi pentru Xbox Series X, insa cu avantajul unei frecvente crescute per CU, spre deosebire de solutia aleasa de Microsoft. De asemenea, Sony promite ca fiecare dintre aceste 36 CU va include hardware dedicat pentru redarea efectelor posibile gratie ray tracing-ului executat in timp real.
Acest APU va avea la dispozitie o cantitate de 16GB de memorie RAM de tip GDDR6, Sony optand aici pentru o abordare diferita fata de cea a Microsoft. In timp ce Xbox Series X va folosi 10GB de memorie mai rapida, asistati de 6GB de memorie lenta, Sony a ales 16GB GDDR6 de acelasi tip, cu un bus de 256bit si o latime de banda de 448GB/s.
In privinta stocarii, Mark Cerny si echipa sa au fost foarte atenti la doleantele realizatorilor de jocuri, alegand o solutie SSD personalizata, capabila de viteze de peste 5,5GB/s in mod standard (de peste doua ori mai rapid decat SSD-ul lui Xbox Series X!), ce poate atinge 8-9GB/s in mod compresat. Acest SSD intern va avea o capacitate de 825GB si promite sa elimine timpii de incarcare traditionali. Mai mult, PlayStation 5 va include un port de expansiune M2, cu ajutorul caruia utilizatorii isi vor putea extinde singuri...