Fara sa exageram putem spune ca generatia actuala de console ne-a inundat cu versiuni remasterizate ale jocurilor legendare (sau macar populare) de odinioara. Tendinta deosebit de banoasa de a mai jupui inca o piele de pe proverbialul urs nu a ocolit niciun publisher major, Sony Interactive Entertainment nefacand exceptie. Cea mai noua ispita la adresa nostalgiei noastre este Patapon 2 Remastered, ce poate fi considerat, cu un pic de indulgenta, unul dintre stramosii jocurilor de ritm atat de populare acum cativa ani.

In Patapon nu ai sabii laser virtuale si nici controllere inspirate de chitarele manuite de zeii rock-ului, dar ai niste tobe care pot pune in miscare un trib intreg de creaturi mici si negre. Cea mai originala idee a jocului dezvoltat de Pyramid a constat in combinarea controlului bazat pe ritm cu elemente de gameplay strategice. Producatorii au fost suficient de inspirati incat sa combine aceasta idee inovatoare cu o realizare grafica unica, ce nu poate fi confundata cu vreun alt joc. Ca rezultat, cu 13 ani in urma, a vazut lumina ecranelor unul dintre cele mai populare si mai speciale jocuri de pe PSP. Dupa ce prima parte a fost deja remasterizata cu surle si trambite, luand in calcul si succesul succesorului, era clar ca, dupa o mica operatie estetica, si Patapon 2 isi va face debutul pe PlayStation 4.

Controlul jocului, in teorie, este simplu si se bazeaza doar pe patru comenzi, cu ajutorul carora iti poti indemna tribul de credinciosi sa se miste inainte, sa atace, sa se apere ori sa invoce ploaia. Dar cum tu esti un zeu capricios, care nu se lasa induplecat cu una cu doua de doleantele micilor ciclopi, pentru a putea folosi toate comenzile este necesara procurarea tuturor tobelor antice ascunse prin niveluri. Abia dupa ce acest fetis pentru instrumentele de percutie tribale este satisfacut, incepe adevarata provocare. Pe langa faptul ca va trebui sa apreciezi corect pericolele din niveluri alegand actiunea corecta, esti nevoit sa respecti si ritmul specific fiecarei comenzi. Daca reusesti sa apesi de mai multe ori la rand corect sirul de butoane necesare, va incepe un combo la finalul caruia subiectii tai vor fi cuprinsi de febra exaltarii si vor deveni mai puternici. Daca nu ai simtul ritmului, saracele creaturi se vor impiedica una de alta si vor pieri.

Pe langa elementele de gameplay clasice, versiunea...