Au curs deja rauri de cerneala digitala pe Internet referitoare la WarCraft III: Reforged si cum Blizzard Entertainment si-a calcat in picioare mostenirea unuia dintre jocurile legendare ale comapaniei. i, desi sunt de acord cu faptul ca Blizzard-ul de astazi este foarte diferit de studioul care a dat nastere acestor pietre de temelie ale gaming-ului, tratamentul primit de aceasta remasterizare a WarCraft III mi s-a parut un pic nedrept, din mai multe puncte de vedere.

Sa incepem insa cu inceputul: oricat de hulit sau lipsit de imbunatatiri ar fi, WarCraft III: Reforged este in continuare WarCraft III, iar acesta ramane unul dintre cele mai importante jocuri de strategie lansate vreodata. Povestea seriei, ajunsa la maturitate la vremea aparitiei editiei initiale, a inflorit in urma acestui joc, facand posibile aparitiile celui mai popular MMORPG din istorie World of Warcraft , a unuia dintre cele mai accesibile si jucate titluri de carti Hearthstone , precum si a unui film de lung metraj, care, desi departe de perfectiune, a contribuit, la randul sau, la dezvoltarea acestui univers.

Iar aceasta naratiune straluceste in campaniile propuse de WarCraft III, fie ca vorbim de editia initiala sau cea Reforged. Desi strategiile in timp real anterioare aveau portiuni narative importante, modul in care aceasta poveste este integrata in gameplay-ul propriu-zis, cu secvente cinematice in-game care condimenteaza actiunea, cu schimburi de replici savuroase intre eroi, a dus aceasta abordare la un nou nivel. Iar Reforged include toate campaniile lansate vreodata de Blizzard Entertainment pentru WarCraft III, inclusiv pe cele din expansion-ul The Frozen Throne.

In al doilea rand, intr-o perioada in care jocurile de strategie in timp real incepeau sa fie plafonate, WarCraft III a adus numeroase inovatii de gameplay, schimband fundamental modul in care era abordat genul. Reign of Chaos si, mai apoi, The Frozen Throne au oferit un rol mult mai important eroilor din joc, care, pe langa aportul narativ, deveneau adevarati lideri pe campul de batalie, primind abilitati speciale, un sistem de progresie si evolutie, un inventar propriu, posibilitatea de a afecta trupele aliate etc.

Astfel, in anumite instante, componenta de RPG din WarCraft III, ce implica gestionarea eficienta a acestor eroi, devenea la fel de importanta (daca nu si mai importanta) ca portiunea clasica de RTS a jocului. De altfel, Blizzard nu s-a ferit sa introduca in WarCraft III misiuni intregi axate pe acesti eroi, veritabile mini-action RPG-uri cu multiple quest-uri (unele optionale!) si fara constructia de baze sau gestiunea de trupe si cladiri.

Vestea buna este ca toate acestea au ramas intacte si in WarCraft III: Reforged si, ca noutate, beneficiaza de o prezentare grafica evident imbunatatita. Nu va asteptati insa la minuni, nu avem de-a face cu un remake complet, ci doar cu o retusare a elementelor vizuale ale jocului. In varful piramidei acestor imbunatatiri se afla modelele de personaje si cladiri complet refacute, mult mai detaliate, care stralucesc mai ales in timpul secventelor cinematice redate cu motorul grafic al jocului. i aici intram pe terenul minat din WarCraft III: Reforged: promisiunile initiale ale celor de la Blizzard Entertainment, in contrast cu realitatea jocului proaspat instalat pe computerele noastre. Initial, Blizzard isi propusese sa refaca complet aceste secvente cinematice, intr-un stil modernizat, dar si cu anumite modificari ale povestii. Din pacate, procesul de dezvoltare a acestui remaster a picat intr-o perioada proasta pentru Blizzard Entertainment. Compania a fost lovita de realizarea ca un conglomerat de asemenea dimensiuni nu poate trai doar de pe urma microtranzactiilor din Hearthstone sau Overwatch, oricat de populare ar fi aceste titluri. Au intervenit taierile de fonduri, concedierile de personal, iar realizarea acestei versiuni Reforged a avut de suferit. Astfel, toate acele cinematice in-game refacute au disparut din peisaj, fiind pastrate secventele intermediare din editia initiala, retusate cu ajutorul noilor elemente grafice.

Iar acest lucru a fost anuntat din timp de Blizzard Entertainment, cei revoltati de faptul ca producatorul le-ar fi inselat asteptarile neavand de blamat decat propria lipsa de informare. Pe de alta parte, absenta acestor secvente cinematice refacute ar fi trebuit sa fie reflectata si intr-un pret mai accesibil pentru acest remaster, miscare pe care Blizzard a ales sa nu o faca. De asemenea, Reforged a fost promovat in continuare cu ajutorul unor trailere mincinoase , care prezentau...