Mai tineti minte The Elder Scrolls IV: Oblivion? Lasand la o parte calitatea incontestabila a RPG-ului produs de Bethesda, acest joc va ramane in istorie pentru introducerea conceptului de DLC: vestita armura pentru cal a dat startul modei acestor mini-pachete de continut suplimentar, comercializate, de cele mai multe ori, la preturi exagerate vis- -vis de aportul pe care acestea le au in gameplay-ul propriu-zis. Astfel, expansion pack-urile traditionale, acele extensii consistente pentru jocuri, care adaugau noi povesti, niveluri, arme, personaje etc. au devenit din ce in ce mai rare, pierzandu-se in marea de DLC-uri superficiale.

Bazandu-ma pe experienta ultimilor ani, denumirea de Expansion Pass pentru continutul suplimentar dedicat jocului Metro Exodus mi s-a parut un pic riscanta. Mai ales in conditiile in care primul pachet suplimentar pentru joc The Two Colonels , in ciuda nivelului calitativ la care este realizat, s-a dovedit a fi oarecum superficial, din punctul de vedere al gameplay-ului, si destul de scurt, incadrandu-se mai degraba in categoria DLC, neputand fi considerat un adevarat expansion pack.

Din fericire, proaspat lansatul Sam sStory , cel de-al doilea pachet de continut suplimentar pentru Metro Exodus, este mult mai consistent si face cinste termenului expansion folosit de producatori. In primul rand, in timp ce The Two Colonels propunea o experienta liniara, cinematica, in subteranele atat de familiare fanilor seriei Metro, Sam sStory preia reteta nivelurilor deschise si neliniare din Exodus, oferind un decor cu totul nou si o poveste de sine statatoare.

De aceasta data, jucatorii nu vor mai intra in pielea lui Artyom, ci a lui Samuel Sam Taylor, militar american aflat in Moscova in timpul deflagratiilor initiale, supravietuitor in metroul sovietic si fost membru al echipei de rangeri a colonelului Miller. Sam are un vis, cel de a-si gasi tatal pe coasta de vest a Americii, in speranta ca acesta inca este in viata. Pentru a strabate insa oceanul, Sam are nevoie de un mijloc de transport adecvat, iar acesta se gaseste in orasul-port Vladivostok, la randul sau devastat de urmarile dezastrului nuclear.

Cei care au parcurs deja aventura originala din Metro Exodus stiu probabil la ce ar trebui sa se astepte: explorarea Vladivostokului, un mediu de joc deschis, care, pe langa obiectivele legate de firul principal al povestii, ascunde unele secrete nu atat de evidente. Spre deosebire insa de nivelul de pe fluviul Volga, din campania originala a lui Metro Exodus, unde libertatea de miscare era mult mai evidenta, Vladivostokul virtual al celor de la 4A Games este mult mai ingradit, fortandu-te, in marea lui parte, sa urmezi povestea gandita de producatori.

Desi firul principal al povestii lui Sam este bine realizat, fara sa exceleze insa din punct de vedere narativ, parca mi-ar fi placut mai mult sa nu fiu atat de tinut de manuta si sa pot explora mai mult in aceasta versiune postapocaliptica a unui oras sovietic emblematic.

Strict ca gameplay, Sam sStory este asemanator cu ceea ce am intalnit in povestea principala din Metro Exodus,...