Remedy Entertainment a reusit in 2019 sa revina la gloria de altadata, Control fiind unul dintre cele mai apreciate titluri ale anului. Acesta nu a impresionat doar prin fidelitatea grafica iesita din comun, fiind unul dintre titlurile-fanion ale tehnologiilor Ray Tracing si DLSS de la NVIDIA, ci si prin firul narativ de-a dreptul ciudat, structura nivelurilor non-lineara si personajul principal impresionant: The Oldest House. Da, Control te pune in rolul lui Jesse Faden, insa adevaratul star al jocului este fara doar si poate misterioasa cladire. De aceea probabil si primul DLC al jocului, numit The Foundation, urmareste sa ne ofere cateva detalii in plus despre originile sediului Biroului de Control, explorand chiar fundatia pe care acesta este construit.

Povestea din The Foundation incepe direct dupa finalul campaniei principale din Control, Jesse luandu-si in sfarsit in serios rolul de director al Biroului. In afara de faptul ca, imediat ce lansezi jocul dupa instalarea DLC-ului, va trebui sa iti reechipezi arsenalul si diversele perk-uri pentru fiecare arma in parte, totul a ramas exact asa cum l-ai lasat la finalul jocului. Poti aborda misiunile secundare pe care le-ai ignorat de-a lungul jocului, sau te poti intoarce in anumite zone. Desigur, infinitele obiective dinamice continua sa apara.

In cazul in care nu ati jucat Control de cand a aparut, Remedy a lansat si un DLC gratuit, care introduce un scenariu de joc repetabil, ce iti poate oferi noi upgrade-uri pentru personaj, cat si resurse mai multe pentru imbunatatirea echipamentului. Cu ocazia Foundation am reusit sa experimentez putin cu aceste noi challenge-uri si sunt fara doar si poate cele mai solicitante din joc. Exista trei niveluri diferite de dificultate, care necesita din ce in ce mai multe token-uri pentru accesare. Acestea pot fi gasite aleatoriu prin joc, in timp ce te lupti cu fortele Hiss, fie le poti cumpara cu banutii virtuali pe care ii aduni pe parcurs. Pentru cei care apreciaza mecanicile de joc din Control, acest mod va oferi cu siguranta cateva ore bune de joc, iar cea mai buna parte este ca este complet gratuit.

Dar articolul de fata este dedicat noului DLC de poveste Foundation. Aceasta zona noua a Oldest House este deblocata acum de The Board si reprezinta o schimbare aproape totala din punct de vedere vizual fata de arhitectura brutala a campaniei principale. Avem parte, in mare, de pesteri intunecate combinate cu structuri temporare stabilite de fortele Biroului de Control, ceva ce nu este la fel de impresionant precum restul jocului.

De altfel, noutatile sunt putine si la nivelul inamicilor intalniti. Majoritatea adversarilor din The Foundation nu au arme de foc, fiind echipati mai degraba cu echipament minier, in timp ce cativa inamici mai periculosi din campania principala se intorc in cateva puncte-cheie. De altfel, toti inamicii au un nivel destul de ridicat (de la 7 in sus), deci vor fi greu de doborat si foarte periculosi in lupta, chiar si cu personajul cu upgrade-uri aproape maxime pe care l-ai folosit anterior pentru a termina jocul initial.

Daca esti ca mine si n-ai mai atins Control de cand l-ai terminat, primele cateva minute din DLC vor fi frustrante, intrucat va trebui sa iti amintesti rapid strategia de joc pe care o foloseai, sa experimentezi din nou cu diversele perk-uri deblocate si sa iti regasesti combinatia perfecta de arme pe care sa le folosesti. The Foundation nu te tine de mana deloc, presupunand ca esti un veteran al jocului.

Scenariile din The Foundation sunt destul de putine la numar si destul de confuze pentru cineva care nu a urmarit firul narativ indeaproape in jocul principal. Control este unul dintre putinele titluri in care cititul tuturor documentelor pe care le gasesti pe parcurs este important, in special pentru a intelege regulile universului in care are loc. Ajuta si...