i, strigand cu glas puternic, a zis: Ce ai cu mine, Iisuse, Fiule al lui Dumnezeu Celui Preainalt? Te jur pe Dumnezeu sa nu ma chinuiesti. Caci ii zicea: Iesi, duh necurat, din omul acesta! (Mc 5, 7-8). Cand Domnul Iisus intra intr-o localitate, locuitorii erau foarte agitati. Bolnavii, ca femeia cu scurgere de sange, [] i, strigand cu glas puternic, a zis: Ce ai cu mine, Iisuse, Fiule al lui Dumnezeu Celui Preainalt? Te jur pe Dumnezeu sa nu ma chinuiesti. Caci ii zicea: Iesi, duh necurat, din omul acesta! (Mc 5, 7-8).

Cand Domnul Iisus intra intr-o localitate, locuitorii erau foarte agitati. Bolnavii, ca femeia cu scurgere de sange, cautau macar o atingere de El spre a fi vindecati; orbii cereau vedere; sutasul dorea vindecarea robului sau si multe altele. Dar si satana era activ in a produce tulburare.

Unde Evanghelia dragostei, a pacii divine patrunde, diavolul striga cu glas tare si-ndurerat, caci patrunderea lui Hristos-Domnul este partasie divina, care incalzeste, sfinteste, desavar-seste sufletele, pregatindu-le pentru slava cereasca.

In cazul versetelor de mai sus, satana agita o legiune de diavoli, cu glas tare, se plange, impotrivindu-se patrunderii Domnului Iisus: Ce ai cu mine, Iisuse? Din activitatea Mantuitorului vedem cat de potrivnic si opus era firii diavolului, incat era inevitabila lupta intre Hristos si satana, oriunde incerca impotrivire Harului Divin. Satana respinge Harul Divin, nu se bucura de har si nici de indurare. El nu vrea Mila lui Dumnezeu, care aduce mantuire oamenilor si se teme de sosirea Lui.

Satana indeamna pe oameni la pace, in sensul lipsei de cugetare, indobitocire prin senzatii pacatoase in duhul dia-volului, impotmolire in pacat si deznadejde, care se potrivesc planurilor lui. Satana cunoaste taria Fiului Celui Preainalt si nu doreste infrangere din partea Lui. El stie ca raul va fi biruit de binele dragostei divine si chiar el va fi infrant. Nu rareori am intalnit oameni care murmura la aratarea Domnului Iisus Hristos prin Evanghelia Sa. Acestia se tem de mustrarea constiintei. Nu doresc trezirea constiintei lor din linistea de mormant, nu doresc lumina adevarului, curatirea, imbracarea in neprihanire. Acestia iubesc pacatul, castigul si placerile lumesti. tiu ca Domnul Iisus sta impotriva celor mandri si ingamfati si se tem de orice modificare si innoire a vietii lor. Ideea lor despre libertate se manifesta in cerinta de a fi lasati in pace. Ei nu doresc sa fie tulburati nici de Dumnezeu si nici de oameni. Aceasta o considera ei libertate religioasa. Pentru acestia, Sfanta Evanghelie a Domnului Iisus nu poate fi o binecuvantare. Evanghelia pentru unii ca acestia e prea slavita. Se socotesc prea saraci, prea pacatosi, prea batrani, prea nestiutori, din care pricina Evanghelia nu-i poate mantui.

Unii vad in Domnul...