Compania Facebook, care incearca sa-si intareasca lupta impotriva tentativelor de manipulare pe platformele sale sociale, a anuntat miercuri ca a blocat trei noi campanii menite sa influenteze opinia publica, dintre care una legata de serviciile de informatii ruse, transmite AFP.

Lucram constant pentru a detecta si a face sa inceteze acest tip de activitate, pentru ca nu dorim ca serviciile noastre sa fie folosite pentru a manipula oamenii, a subliniat Nathaniel Gleicher, responsabil pentru securitate cibernetica al companiei Facebook, intr-o postare pe blog. Facem progrese in eliminarea acestui gen de abuz, insa, dupa cum am spus deja, aceasta este o provocare permanenta, a mai spus el.

Reteaua sociala a suprimat mai multe zeci de conturi, pagini si grupuri pe Facebook si Instagram, nu neaparat din cauza continutului lor, ci din cauza modului in care ele functionau si se coordonau pentru a-i induce in eroare pe cititorii lor cu privire la identitatea si obiectivele lor.

Prima operatiune era orchestrata din Rusia, cu 78 de conturi, 11 pagini si 29 de grupuri pe Facebook, precum si 4 conturi pe Instagram - proprietatea Facebook - si viza in special Ucraina si tarile vecine.

Unele dintre aceste conturi erau prezentate ca fiind ale unor jurnalisti civici si au incercat sa contacteze decidenti, jurnalisti si alte personalitati publice din regiune, precizeaza Facebook. Potrivit anchetei sale, aceste conturi aveau legaturi cu serviciile de informatii ruse.

A doua operatiune era organizata din Iran si se concentra pe SUA, cu 6 conturi de Facebook si alte 5 pe Instagram. Ele distribuiau articole cu privire la actualitatea politica si geopolitica, inclusiv despre subiecte precum alegerile din SUA, crestinismul, relatiile americano-iraniene sau politica de imigratie americana.

A treia retea lucra din Vietnam si Myanmar si tintea populatia birmana, cu 13 de conturi si 10 pagini de Facebook. Acestea criticau in principal doi operatori de telecomunicatii si erau legate, potrivit Facebook, de doi concurenti in domeniu si de o societate de relatii publice. AGERPRES/(AS - Adriana Matcovschi, editor: Mihaela Toth, editor online: Gabriela Badea)