Elevii din clasele 1-8 din Capitala ar putea intra mai devreme cu trei zile in vacanta de vara, aceasta fiind una dintre dorintele Comitetului de organizare a turneului final al Campionatului European de fotbal, in vederea decongestionarii traficului rutier inaintea inceperii EURO 2020 la Bucuresti.

Primul meci gazduit de Bucuresti este programat duminica, 14 iunie, iar cursurile anului scolar 2019-2020 se incheie vineri, 12 iunie. Comitetul de organizare si-ar dori ca elevii din clasele 1-8 din Bucuresti sa intre in vacanta de miercuri, 10 iunie, astfel incat sa fie eliminate din trafic autoturismele parintilor care isi duc copiii la scoala.

Managerul de comunicare al EURO 2020, Razvan Mitroi, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, ca momentan nu s-a facut o propunere oficiala din partea Comitetului de organizare catre Ministerul Educatiei si Cercetarii, insa acest subiect a fost abordat in cadrul Comitetului interministerial pregatire si organizare a turneului final al Campionatului European de fotbal la Bucuresti.

Inca nu s-a facut o propunere oficiala, insa s-a discutat in Comitetul interministerial sa se intre in vacanta cu 3-4 zile mai devreme. Pentru ca vacanta incepe sambata, 13 iunie, meciul este pe 14, iar noi dorim ca elevii din ciclul 1-8 sa intre in vacanta de miercuri, a afirmat Mitroi.

Florin ari, manager de proiect din partea Federatiei Romane de Fotbal din cadrul Comitetului de organizare a turneului final al EURO 2020, a declarat, vineri, intr-o conferinta de presa, ca o scurtare a programului elevilor ar fi utila planului de mobilitate inaintea primului meci gazduit de Bucuresti.

Planul de mobilitate propus de Primaria Capitalei este unul dintre cele mai bune, iar la nivel de planificare satisface nevoile spectatorilor. Se vor crea doua linii de transport in comun, intre aeroport si Fan Zone si intre aeroport si Arena Nationala. Pe aceste linii vor fi autobuze de mare capacitate si se va circula conform programului sosirilor aeronavelor. Un aspect important e ca avem un sistem dual, in sensul ca o buna parte din traficul intern al orasului va fi preluat de metrou, existand chiar si o impartire a spectatorilor in functie de zona unde se vor aseza in tribune. Echipa de mobilitate va folosi o combinatie intre statiile de metrou si liniile de transport in comun pentru a-i distribui corespunzator pe spectatori. Am pus in discutie inca de anul trecut o usoara scurtare a programului scolilor din Bucuresti, si ma refer la clasele 1-8, pentru ca acelea sunt importante pentru noi. O usoara scurtare a programului ar fi utila. Nu este vacanta atunci. Este o propunere pe care am facut-o pentru reducerea traficului. Pe liceeni de exemplu nu ii aduc parintii cu masina la scoala, a spus el.

Cu mult mai eficient decat banda de prioritate pentru aceste linii este reducerea traficului. Exista o componenta puternica de comunicare publica, in special in zilele de interes, in care vom chema bucurestenii sa ne sprijine utilizand alte mijloace de transport decat cele personale pentru deplasarea la serviciu. Avand in vedere prezenta Ucrainei la Bucuresti, putem spune ca obiceiul de calatorie al ucrainenilor este acela de a inchiria autocare. Asa ca ne asteptam sa existe si un aflux de spectatori cu autocare, aflux luat in considerare in planul de mobilitate, a adaugat Florin ari.

Romania a primit organizarea a patru meciuri din cadrul Campionatului European din 2020 pe Arena Nationala din Capitala. EURO 2020, editie aniversara care celebreaza 60 de ani de la primul Campionat European, se va desfasura in perioada 12 iunie - 12 iulie in 12 orase: Bucuresti (Romania), Baku (Azerbaidjan), Copenhaga (Danemarca), Londra (Anglia), Munchen (Germania), Budapesta (Ungaria), Roma (Italia), Amsterdam (Olanda), Dublin (Irlanda), Sankt Petersburg (Rusia), Glasgow (Scotia), Bilbao (Spania).

Bucurestiul va gazdui trei partide in cadrul Grupei C si una in faza optimilor de finala. Astfel, pe Arena Nationala sunt programate meciuri in zilele de 14, 18, 22 si 29 iunie 2020. Daca se califica in urma barajului de Liga Natiunilor, echipa nationala a Romaniei va juca cel putin doua partide la Bucuresti.

UEFA solicita celor 12 tari organizatoare sa puna la dispozitie alte patru stadioane la standarde internationale pentru antrenamentele oficiale ale echipelor nationale. Cele patru arene pe care Romania le-a ales pentru a le moderniza sunt Arcul de Triumf, Steaua, Rapid si Dinamo, insa lucrarile au inceput doar la primele trei.

Din motive juridice, lucrarile la stadionul Dinamo intarzie sa inceapa, noua arena din oseaua tefan cel Mare urmand sa fie construita pe un alt amplasament, cel mai probabil in locul velodromului.

Propunerile FRF pentru antrenamentele echipelor nationale care vor juca la Bucuresti in cadrul EURO 2020 sunt bazele sportive de la Mogosoaia, Berceni (FCSB) si Voluntari, si nu stadioanele Steaua, Arcul de Triumf si Rapid din Capitala, aflate in prezent in constructie. In cazul in care vor fi gata pana la 30 mai 2020, FRF va putea adauga noile arene pe lista propunerilor transmisa la UEFA pentru antrenamentele din timpul EURO 2020.

AGERPRES (A-autor: Marius one, editor: Mihai enea, editor online: Adrian D darlat)