Prin intermediul unei prezentari ce a facut parte din programul Summer Game Fest sustinut de Geoff Keighley, cei de la Epic Games au dezvaluit, in premiera, noua generatie a faimosului lor motor grafic: Unreal Engine 5. Scopul declarat al acestei noi tehnologii grafice este cel de a atinge fotorealismul, de a obtine rezultate comparabile cu filmele CGI sau chiar viata reala, si de a pune la dispozitie dezvoltatorilor unelte cat mai eficiente pentru a indeplini acest obiectiv.

Astfel, noua editie Unreal Engine a fost prezentata prin intermediul unui demo tehnologic, rulat in timp real pe o consola PlayStation 5, intregul clip fiind disponibil in continuare, in rezolutie 4K.

Unreal Engine 5 promite sa aduca o serie de imbunatatiri semnificative fata de versiunile anterioare, cum ar fi sistemul Nanite de virtualizare a geometriei din jocuri, prin intermediul caruia producatorii vor putea importa direct in engine modelele provenit din aplicatii precum ZBrush sau obtinute prin fotogrammetrie. Se vor putea folosi astfel modele extrem de detaliate (statuile din demo-ul de mai sus au peste 33 de milioane de poligoane fiecare!), fara ca dezvoltatorii de jocuri sa-si mai bata capul cu optimizarea numarului de poligoane, includerea uneor detalii fine in shadere de tip normal maps sau realizarea mai multor versiuni ale acestora, cu diferite niveluri de detaliu (LOD-uri).

A doua mare noutate adusa de Unreal Engine 5 este sistemul Lumen, o solutie dinamica de iluminare globala, ce va permite un aspect mult mai realist al mediilor 3D prezentat in jocuri, dar si un proces mult mai rapid de realizare a acestora. Lumen promite sa livreze rezultate comparabile cu iluminarea globala realizata cu ajutorul tehnicii de ray tracing, fara a fi insa la fel de pretentios in ceea ce priveste consumul de resurse hardware.

Demo-ul prezentat foloseste, de asemenea, sisteme deja existente in Unreal Engine, precum Chaos, pentru fizica realista si distrugere a mediului...