Mesajul divin al Evangheliei crestine s-a raspandit, mai intai, prin viu grai, prin predica orala, incepand cu Mantuitorul Hristos, continuand cu Sfintii Sai Apostoli si, in cele din urma, cu ierarhia bisericeasca, drept o continuare a acestei misiuni invatatoresti, pana la sfarsitul veacurilor, dupa cuvantul pe care Mantuitorul Hristos il adreseaza Sfintilor Sai ucenici, atunci []Mesajul divin al Evangheliei crestine s-a raspandit, mai intai, prin viu grai, prin predica orala, incepand cu Mantuitorul Hristos, continuand cu Sfintii Sai Apostoli si, in cele din urma, cu ierarhia bisericeasca, drept o continuare a acestei misiuni invatatoresti, pana la sfarsitul veacurilor, dupa cuvantul pe care Mantuitorul Hristos il adreseaza Sfintilor Sai ucenici, atunci cand ii trimite in lume sa binevesteasca Evanghelia mantuirii: Mergand, invatati toate neamurile, botezandu-le in numele Tatalui, si al Fiului, si al Sfantului Duh, invatandu-le sa pazeasca toate cate v-am poruncit Eu voua .

Mergand, invatati! Cel dintai lucru pe care l-a spus Mantuitorul Sfintilor Sai Apostoli a fost acesta. Mai mult decat atat, Mantuitorul, cand i-a inceput activitatea Sa publica, nu S-a apucat, mai intii, sa- i scrie invatatura Sa dumnezeiasca, ci a raspandit-o prin viu grai, prin predica orala. Invatatura Bisericii noastre, la inceput, s-a transmis pe cale orala, de la om la om si abia mai tarziu s-a reusit sa se statorniceasca si sa se puna in scris ceea ce Mantuitorul Hristos si Sfintii Apostoli au propovaduit.

Sfanta Traditie a fost numita de Sfintii Parinti memoria vie a Bisericii, memoria Duhului Sfant in Biserica. Ea, alaturi de Sfanta Scriptura, formeaza cele doua cai de transmitere a Revelatiei divine, din care se alimenteaza credinta noastra crestina. i, atat Sfanta Scriptura, cat si Sfanta Traditie, nu pot fi intelese si interpretate despartite una de alta si nici nu vor putea fi intelese decat numai in Biserica. i numai in Biserica ce are, alaturi de Sf. Scriptura, ca izvor al revelatiei, si Sfanta Traditie.

Din nefericire insa, exista, in vremea noastra, foarte multi tineri care au tendinta de a-L descoperi pe Dumnezeu, cautandu-L in credintele orientale. Este si aceasta o mare ispita, de aceea, multi dintre tinerii care ajung sa cunoasca acele invataturi gresite, acele credinte ratacitoare, incep sa judece credinta ortodoxa fara sa o cunoasca. Sf. Ap. Pavel ne indica, in aceasta privinta, doua orientari: cercetati totul si alegeti ce este bun; toate sunt slobod sa le fac, dar nu toate zidesc.

Asociatiile crestin-ortodoxe de tineret, respectiv Liga Tineretului, Asociatia Studentilor Crestiniortodocsi, tineretul Oastei Domnului trebuie indrumate spre cunoasterea adevaratei invataturi, cuprinse in Sfanta Scriptura si in Sfanta Traditie. In lumea occidentala si in cea de peste Ocean, tendinta este de a crea o religie a viitorului, fara Iisus Hristos Mantuitorul lumii si fara Dumnezeul parintilor nostri, Avraam, Isaac si Iacov. Parasind pe Dumnezeul cel Adevarat, tinerii, in loc sa mai primeasca adevarul, primesc un duh de ratacire, fiind lasati in voia mintii lor pacatoase.

Iata de ce consideram ca este imperios necesar ca tineretul sa cunoasca invatatura de credinta ortodoxa. La Oastea Domnului, se fac chiar adunari de catehizare cu tinerii, unde se pune un accent deosebit pe cunoasterea Sfintei Scripturi si a literaturii patristice, aceasta cunoastere constituind nevoia majora a prezentului, pentru ca, din pacate, in vremea noastra, sunt multi tineri care vorbesc despre Ortodoxie fara sa o cunoasca, comitand eroarea de a interpreta ceea ce nu cunosc.

Dar nu numai cunoasterea este suficienta. Sf. Ap. Petru ne indeamna sa unim cu credinta fapta, traind invatatura lui Hristos si aducand-o in viata noastra de toate zilele. Astfel, ajungem sa ne transformam fiinta noastra, s-o modelam, dupa idealul omului nascut din nou in Hristos. Invatatura devenita traire, mod de existenta, ne ridica apoi din concretul trairii crestine la noi cote de cunoastere. Astfel, cu fapta, unim cunostinta, dar nu o cunostinta teoretica, o cunoastere de dragul cunoasterii, ci o cunostinta ce stie sa deosebeasca intre lucruri si idei, alegand din gradina cunoasterii numai fructele care hranesc omul nostru cel duhovnicesc, facandu-l sa se asemene tot mai mult cu Iisus Hristos.

Deci scopul cunoasterii de catre noi, tinerii, a Sfintei Scripturi si a Sfintei Traditii, este acela de a ne duce spre o schimbare a vietii noastre, in sensul devenirii...