Domnul Iisus, in calitatea Sa suprema de Dumnezeu, ne iarta pacatele; iar ca om, ne invata sa nu mai pacatuim, dandu-ne pilda vietii Sale. Eliberarea de pacate este inceputul mantuirii, inceputul revarsarilor de har, harisme si belsugul binecuvantarilor ceresti. Mantuirea consta in a urma cu credinciosie si devotament Domnului Iisus Hristos pe oriunde merge El, []Domnul Iisus, in calitatea Sa suprema de Dumnezeu, ne iarta pacatele; iar ca om, ne invata sa nu mai pacatuim, dandu-ne pilda vietii Sale. Eliberarea de pacate este inceputul mantuirii, inceputul revarsarilor de har, harisme si belsugul binecuvantarilor ceresti. Mantuirea consta in a urma cu credinciosie si devotament Domnului Iisus Hristos pe oriunde merge El, cu aceeasi inflacarata dragoste pana la capat, fara de nici o abatere, mereu in dragostea dintai (cf. Apoc. 2, 4). Sfintenia este pecetea chemarii, este dovada prezentei Duhului Sfant in viata de credinta; necuratia este departare de la fata lui Dumnezeu (cf. I Tes 4, 7). Prin credinta lucratoare in dragoste (cf. Gal 5, 5-7), invatatura mantuitoare a Domnului Iisus se desavarseste in noi (cf. In 3, 35-37). Credinta este deplina prin ea insasi si se desavarseste in dragoste (cf. Gal 5, 6)***Cel din urma punct al dorintei crestine este odihna in Dumnezeu, care se naste din pacea constiintei. Cunostinta Adevarului divin este lumina care alunga intunericul si ne pazeste de pacat. In Cuvantul Sau, Dumnezeu ne desco-pere fata Sa iubitoare, ne dezvaluie ceea ce suntem, ne arata lumina Adevarului si ne asaza la locul de cinste in lumina Sa.

Pedepsirea raului vine din rasplata trimisa spre folosul celui pedepsit, pentru indreptarea lui. Dumnezeu este buna-tate desavarsita, dar bunatatea nu-I umbreste sfintenia si dreptatea. Cu bunatatea ne primeste in ale Sale, si cu dreptatea ne pedepseste pentru neascultare. Actiunea care te invata minte este blamul. Dumnezeu foloseste si nuiaua pentru cei...