Numai o condiţie pune harul lui Dumnezeu aceluia căruia vrea să i se dăruiască.
Dumnezeu este indurator (Ps 103, 8). Indurarea este un aspect deosebit al dragostei lui Dumnezeu. Ea este, de fapt, tocmai caracteristica acestei dragoste, care o deosebeste de dragostea omeneasca. Dragostea omeneasca, privita mai aproape, este in majoritatea cazurilor simpatie, adica tendinta naturala spre ceea ce este vrednic de iubire si pretuire. Adesea, cel mai adanc []Dumnezeu este indurator (Ps 103, 8). Indurarea este un aspect deosebit al dragostei lui Dumnezeu. Ea este, de fapt, tocmai caracteristica acestei dragoste, care o deosebeste de dragostea omeneasca.
Dragostea omeneasca, privita mai aproape, este in majoritatea cazurilor simpatie, adica tendinta naturala spre ceea ce este vrednic de iubire si pretuire. Adesea, cel mai adanc motiv al ei este o iubire de sine, ascunsa.
Dragostea dumnezeiasca este insa, har, adica favoare si afectiune pentru cel mic, nevrednic, dispretuit si nedemn de dragoste, pentru cel sortit pierzarii (Lc 19, 10; I Cor 1, 27-28), asadar pentru toti, fara exceptie (Tit 2, 11).
Numai o conditie pune harul lui Dumnezeu aceluia caruia vrea sa i se daruiasca. Aceasta este o stare sufleteasca plina de regrete si gata de pocainta. Aceasta da celui fara valoare, in ochii lui Dumnezeu, cea mai mare valoare.
De aceea, dragostea divina incepe acolo unde inceteaza dragostea umana. Exemple deosebit de convingatoare asupra a ceea ce este harul le avem, intre altele, si in alegerea poporului...
Dragostea omeneasca, privita mai aproape, este in majoritatea cazurilor simpatie, adica tendinta naturala spre ceea ce este vrednic de iubire si pretuire. Adesea, cel mai adanc motiv al ei este o iubire de sine, ascunsa.
Dragostea dumnezeiasca este insa, har, adica favoare si afectiune pentru cel mic, nevrednic, dispretuit si nedemn de dragoste, pentru cel sortit pierzarii (Lc 19, 10; I Cor 1, 27-28), asadar pentru toti, fara exceptie (Tit 2, 11).
Numai o conditie pune harul lui Dumnezeu aceluia caruia vrea sa i se daruiasca. Aceasta este o stare sufleteasca plina de regrete si gata de pocainta. Aceasta da celui fara valoare, in ochii lui Dumnezeu, cea mai mare valoare.
De aceea, dragostea divina incepe acolo unde inceteaza dragostea umana. Exemple deosebit de convingatoare asupra a ceea ce este harul le avem, intre altele, si in alegerea poporului...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului