Cu toate ca majoritatea oamenilor de la noi se declara crestini ortodocsi care tin la traditia si cultura stramoseasca, evlavia multora dintre ei este deviata spre forme eronate de manifestare a ei. Mai mult, exista si in motivatia lor religioasa o anumita obsesie terorizanta a farmecelor si facaturilor necurate, obsesie care deseori ii paralizeaza in []Cu toate ca majoritatea oamenilor de la noi se declara crestini ortodocsi care tin la traditia si cultura stramoseasca, evlavia multora dintre ei este deviata spre forme eronate de manifestare a ei. Mai mult, exista si in motivatia lor religioasa o anumita obsesie terorizanta a farmecelor si facaturilor necurate, obsesie care deseori ii paralizeaza in demersul lor rational-iubitor catre Dumnezeu. Relatia de iubire cu Dumnezeu, libera si constienta, este astfel dispretuita si chiar inlocuita cu una contractuala, magica, marcata pregnant de o frica denatura oculta. De aceea crestinii trebuie lamuriti in credinta ca sa nu se lase intimidati de mestesugirile diavolului si ale proorocilor lui.

Credinta este o putere de legatura care infaptuieste unirea desavarsita, nemijlocita si mai presus de fire a celui ce crede cu Dumnezeu Cel crezut . Ea presupune deci deschiderea omului, prin puterea harului dumnezeiesc, catre dialogul iubitor cu Dumnezeu. Iar actul de credinta angajeaza omul intreg, cu tot sufletul si cu tot trupul. Credinta nu e doar o adeziune intelectuala la invatatura crestina despre Dumnezeu, ci este un mod de viata sustinut de harul divin. De fapt este raspunsul multumitor al omului la chemarea iubitoare a lui Dumnezeu, Cel ce ne-a iubit mai intai si S-a descoperit noua. Credinta se bazeaza, asadar, pe acceptarea fagaduintelor lui Dumnezeu Care ni Se descopera prin Iisus Hristos si...