1. Sfintele sarbatori sunt anume randuite de Dumnezeu, pentru ca sa fie prilejuri si mai alese de medi tatie duhovniceasca, in care sufletele noastre sa ramana cat mai mult in adancimi si pe inaltimi sfinte. Sa petrecem impreuna ceasuri si mai fericite de rugaciune si sa le avem ca prilejuri si mai luminoase de bucurii si []1. Sfintele sarbatori sunt anume randuite de Dumnezeu, pentru ca sa fie prilejuri si mai alese de medi tatie duhovniceasca, in care sufletele noastre sa ramana cat mai mult in adancimi si pe inaltimi sfinte.

Sa petrecem impreuna ceasuri si mai fericite de rugaciune si sa le avem ca prilejuri si mai luminoase de bucurii si de petreceri sfinte, spre slava lui Dumnezeu si binecuvantarea noastra.2. Oricand se apropie sfintele sarbatori, mai ales cele ale Nasterii sau Invierii Domnului, nici unii dintre noi nu trebuie sa uitam indatorirea sfanta de a le intampina cu o pregatire cat mai cu grija, spre curatirea noas tra si cinstirea lui Dumnezeu.

Orice sarbatoare este un prilej de sfintire si primenire sufleteasca.

Sa le folosim toate pentru a ne uni si mai mult cu Dumnezeu.3. Saptamanile de post asezate inaintea marilor sar-batori, tocmai cu acest scop au fost randuite,ca, in tot timpul zilelor pregatirii, noi sa avem treaza mintea noastra, gandul si inima noastra in duhul care sa ne indemne spre curatire, pentru a ne putea in zilele sarbatoresti sa ne infatisam in chip cat mai prielnic ina-intea lui Dumnezeu4. Dar in zilele pregatirii, nu numai infranarea si disciplina trupeasca prin renuntari la imbuibare de mancare si bautura sau la slobozenia necuviintei se cade sa le avem noi in vedere,ci si o atenta meditatie asupra sfintelor invataturi,si o mai smerita si staruitoare rugaciune,si o mai evlavioasa purtare,si o mai mare staruinta spre Casa Domnului si spre iubire, iertare si binefacere.5. Unde sunt mari multimi adunate se gasesc totdeauna tot felul de oameni: si buni, si rai. i credin-ciosi, si necredinciosi. i prieteni ai lui Hristos, si vraj-masi ai Lui.

Se gasesc mai ales multe iscoade care, in ascuns, misuna pretutindeni, urmarind, pandind si parand orice miscare a Domnului.6. Credinciosii Domnului trebuie sa fie foarte veghetori cand sunt in mijlocul gloatelor si cand sunt vremuri de stramtorare pentru Domnul.

Atunci adunarea in grup prea mare este primej-dioasa.

Atunci cantarile cu glas prea tare pot atrage primejdii,atunci rugaciunile prea in public pot fi prilejuri folosite de vrajmasul, spre a face raul pe care urmareste sa l faca.

Fiii si ucenicii Domnului sa ia aminte.7. Multimilor nu li se poate intampla prea mare rau, dar voua, copii ai Domnului, voua, ucenicilor Sai cu-noscuti, vi se poate intampla.

Trebuie sa fiti cu multa grija in locurile grele si in vremurile de stramtorare.8. In astfel de vremuri, cand Hristos este urmarit, trebuie sa se ascunda omul cel cinstit, si nu cel talhar,trebuie sa se teama cel bun, si nu cel rau,caci este pandit si urmarit cel nevinovat si pasnic, nu cel vinovat si raufacator.9. Cu cata rusine si dezgust se scrie si se citeste in istorie despre zilele si despre starile cand in lume a domnit sau domneste silnicia, teroarea, apasarea omului de catre om! i de atunci omenirea le repeta mereu, pentru ca nu numai numarul neintelegerilor este nesfarsit, ci si al mincinosilor,iar indrumatori care sa invete de la inaintasi sunt foarte putini.10. Toti cei ce vin la rugaciunile de sarbatori trebuie sa vina nu numai spre a si implini o datorie ramasa de la inaintasi, ci si, cu o fierbinte dorinta, sa L caute si sa L afle pe Hristos.

Acest gand sfant si aceasta curata...