Daca Domnul nu ar fi inviat, noi nu am fi fost astazi aici si numai El stie unde am fi zacut morti in pacate. Sfantul Apostol Pavel, in Epistola I catre Corinteni, la capitolul 15, vers. 14, spune: i daca Hristos nu a inviat, zadarnica este atunci propovaduirea noastra, zadarnica si credinta voastra. Dar a []Daca Domnul nu ar fi inviat, noi nu am fi fost astazi aici si numai El stie unde am fi zacut morti in pacate. Sfantul Apostol Pavel, in Epistola I catre Corinteni, la capitolul 15, vers. 14, spune: i daca Hristos nu a inviat, zadarnica este atunci propovaduirea noastra, zadarnica si credinta voastra. Dar a fost oare suficient ca a inviat Domnul din morti? Ca a inviat El si doar atat? Nicidecum! Caci spune mai departe Sf. Pavel: Hristos a inviat din morti fiind incepatura (a invierii) celor adormiti (v. 20). Astfel suntem chemati fiecare in parte la inviere, la nasterea din nou. Caci, zice mai jos: Omul dintai este din pamant, pamantesc; omul cel de-al doilea este din cer (v. 47). i mai zice, tot in acelasi capitol: Asa este si invierea mortilor: Se seamana (trupul) intru stricaciune, inviaza intru nestricaciune; se seamana intru necinste, inviaza intru slava; se seamana intru slabiciune, inviaza intru putere; se seamana trup firesc, inviaza trup duhovnicesc. Daca este trup firesc, este si trup duhovnicesc (v. 42- 44). i, aceste versete le explica Sfantul Teofilact al Bulgariei in felul urmator: Se pune in pamant trupul mort intru stricaciune, adica pentru ca sa se strice, iar apoi sa invie cu nestricaciune. i bine a zis invie , iar nu rasare , ca sa nu socotesti tu, cel ce citesti, ca invierea trupului mort este lucrarea pacatului si a firii, iar nu a puterii lui Dumnezeu. Aceasta inviere a noastra ne este atat de necesara, intrucat zice tot Sf. Ap. Pavel: Carnea si sangele nu pot sa...