Duntem chemaţi fiecare în parte la înviere, la naşterea din nou
Daca Domnul nu ar fi inviat, noi nu am fi fost astazi aici si numai El stie unde am fi zacut morti in pacate. Sfantul Apostol Pavel, in Epistola I catre Corinteni, la capitolul 15, vers. 14, spune: i daca Hristos nu a inviat, zadarnica este atunci propovaduirea noastra, zadarnica si credinta voastra. Dar a []Daca Domnul nu ar fi inviat, noi nu am fi fost astazi aici si numai El stie unde am fi zacut morti in pacate. Sfantul Apostol Pavel, in Epistola I catre Corinteni, la capitolul 15, vers. 14, spune: i daca Hristos nu a inviat, zadarnica este atunci propovaduirea noastra, zadarnica si credinta voastra. Dar a fost oare suficient ca a inviat Domnul din morti? Ca a inviat El si doar atat? Nicidecum! Caci spune mai departe Sf. Pavel: Hristos a inviat din morti fiind incepatura (a invierii) celor adormiti (v. 20). Astfel suntem chemati fiecare in parte la inviere, la nasterea din nou. Caci, zice mai jos: Omul dintai este din pamant, pamantesc; omul cel de-al doilea este din cer (v. 47). i mai zice, tot in acelasi capitol: Asa este si invierea mortilor: Se seamana (trupul) intru stricaciune, inviaza intru nestricaciune; se seamana intru necinste, inviaza intru slava; se seamana intru slabiciune, inviaza intru putere; se seamana trup firesc, inviaza trup duhovnicesc. Daca este trup firesc, este si trup duhovnicesc (v. 42- 44). i, aceste versete le explica Sfantul Teofilact al Bulgariei in felul urmator: Se pune in pamant trupul mort intru stricaciune, adica pentru ca sa se strice, iar apoi sa invie cu nestricaciune. i bine a zis invie , iar nu rasare , ca sa nu socotesti tu, cel ce citesti, ca invierea trupului mort este lucrarea pacatului si a firii, iar nu a puterii lui Dumnezeu. Aceasta inviere a noastra ne este atat de necesara, intrucat zice tot Sf. Ap. Pavel: Carnea si sangele nu pot sa...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului