10 iunie- Ziua paraşutiştilor militari
La 19 octombrie1925, la mitingul de aviatie de la Tecuci, locotenentul Jean Nicolescu a devenit primul aviator roman care a sarit cu parasuta din avion. In acelasi an, mecanicul de marina Eugen Sziklay, din Sanicolau Mare, la mitingul de aviatie de la Baneasa, a sarit de la 1.000 de metri, dintr-un avion al companiei Franco-Romane, cu o parasuta de constructie proprie. In 1928, la Berlin, Smaranda Braescu a devenit prima femeie din Romania care a sarit cu parasuta, stabilind recordul national de inaltime printr-un salt de la 6.000 de metri, pentru ca, in mai 1932, la Sacramento, California, sa doboare cu un salt de la 7.233 de metri recordul mondial de inaltime al vremii. Aeronautii au utilizat parasuta pentru a se salva din baloanele avariate, in timpul misiunilor de lupta.
In Romania, la 2 iulie 1917, locotenentul aviator Gheorghe Demostene Rally, aflat ca observator in nacela unui balon captiv, in timpul luptelor de la Marasti-Marasesti -Namoloasa, fiind atacat de o formatie de avioane inamice, a reusit sa se salveze, impreuna cu documentele de la bord, sarind cu parasuta de la 1.200 de metri.
In acelasi an, in timpul unei furtuni, Rally a fost aruncat din nacela, salvandu-se inca o data cu parasuta. Au mai sarit cu parasuta din nacela balonului pentru a se salva locotenentii Dan Badarau, Mihai Mihalcea si Aurel Secareanu, putand fi considerati astfel primii parasutisti din Romania. In iunie 1941 a fost infiintata, pe langa Centrul de Instructie al Aeronauticii, coala de Parasutisti, ulterior denumita Compania de Parasutisti.
Aceasta a fost dislocata la Popesti-Leordeni, in cadrul Flotilei I Aerostatie, primul comandant fiind numit locotenentul tefan SoverthUnele surse spun ca ar fi fost locotenentul Gheorghe Iordachescu. Primul exercitiu prin parasutare in teren framantat a avut loc in septembrie 1942 in Muntii Bucegi (Plaiul Mircea din Valea Hodoroabelor), cand a fost experimentata si posibilitatea aprovizionarilor pe calea aerului. In martie 1942, a fost constituit...