S-a intamplat in 20 iulie 1873: S-a nascut Alberto Santos-Dumont, pionier brazilian al aviatiei. Alberto Santos-Dumont (n. 20 iulie 1873 d. 23 iulie 1932) a fost unul dintre pionierii aeronauticii. S-a nascut, a crescut si a decedat in Brazilia. Contributiile sale in aeronautica provin din perioada in care locuia in Paris, Franta. Santos-Dumont []The post S-a intamplat in 20 iulie 1873 appeared first on Jurnal Spiritual.

S-a intamplat in 20 iulie 1873 was first posted on iulie 20, 2020 at 4:39 am. 2020 Jurnal Spiritual. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.comS-a intamplat in 20 iulie 1873: S-a nascut Alberto Santos-Dumont, pionier brazilian al aviatiei. Alberto Santos-Dumont (n. 20 iulie 1873 d. 23 iulie 1932) a fost unul dintre pionierii aeronauticii. S-a nascut, a crescut si a decedat in Brazilia. Contributiile sale in aeronautica provin din perioada in care locuia in Paris, Franta. Santos-Dumont s-a nascut in Fazenda Cabangu, o ferma in orasul brazilian Palmira, astazi cunoscut sub numele Santos Dumont. A fost al saselea din cei 8 copii ai familiei Dumont, si a crescut pe o plantatie de cafea detinuta de parintii sai, in statul S o Paulo. Tatal sau, francez de origine, a fost inginer, si a avut intotdeauna tendinta de a folosi ultimele inventii, care usurau munca fizica. Cu ajutorul acestor inventii de ultima ora Dumont-tatal a acumulat o avere uriasa, si a devenit cunoscut pe teritoriile Braziliei drept Regele cafelei in Brazilia . El a fost pasionat de masini, si inca de la o varsta frageda, a invatat sa conduca un tractor cu aburi si locomotive utilizate pe plantatia parintilor sai. De asemenea, el era un mare fan al lui Jules Verne si citise deja toate cartile sale pana la varsta de 10 ani. Santos a scris in autobiografia sa ca visul de a zbura s-a nascut in momentul in care contempla magnificul cer al Braziliei, in lungile si insoritele dupa-amiezi petrecute pe plantatia parintilor sai. Potrivit obiceiului familiilor prospere ale timpului, dupa terminarea cursurilor primare private, tanarul Alberto a fost trimis intr-un oras mai mare pentru a-si continua studiile.

A studiat o perioada la Col gio Culto Ci ncia (Colegiul culturii si stiintei ), in Campinas. In 1891, tatal lui Alberto a avut un accident in timp ce inspecta niste masinarii. Dupa un timp, s-a hotarat sa vanda plantatia si sa se mute in Europa cu sotia sa si copiii cei mici. La varsta de 17 ani, Santos a parasit scoala Escola de Minas pentru a se duce la Paris. Primul lucru pe care l-a facut cand a ajuns in capitala Frantei, a fost sa isi cumpere un automobil. Mai tarziu, a urmat cursuri de fizica, chimie, mecanica si electricitate fiind ajutat in particular de un profesor. In 1898, Santos-Dumont a pilotat pentru prima data propriul model de balon numit Br sil. Dupa numeroase zboruri cu balonul, Alberto si-a intors atentia asupra baloanelor dirijate (sau dirijabile , un tip de balon care mai degraba inainteaza prin curentii de aer decat sa se lase purtat de acestia).

Intre 1898 si 1905, a construit si a pilotat 11 dirijabile. Dirijabilul cu care Santos a inconjurat turnul Eiffel a fost Dirijabilul Nr. 6. Astfel, el a devenit prima persoana care a demonstrat faptul ca zborul controlat este realizabil. Aceasta cucerire a aerului , in special prin castigarea titlului Deutsch de la Meurthe in data de 19 octombrie 1901 prin inconjurarea Turnului Eiffel, l-a ridicat la statutul de cea mai recunoscuta persoana din lume la inceputul anilor 1900. Desi Santos-Dumont a continuat studiul dirijabilelor, principalul sau interes a devenit studiul aeronavelor mai grele decat aerul . Pana in 1905 el a terminat proiectul primei aeronave, dar si un elicopter. Intr-un final a reusit sa-si atinga scopul, zborul cu o aeronava grea , in data de 23 octombrie 1906 la Paris, cand a pilotat avionul 14-bis sau Oiseau de proie (pasare de prada ) in fata unei multimi de spectatori, pe o distanta de 60 de metri la o inaltime de 2 sau 3 metri. Acest eveniment inscris in documente, a fost considerat de catre Aeroclubul Francez, primul zbor si prima demonstratie publica din Europa, demonstrand spectatorilor ca o aeronava mai grea decat aerul, poate decola fara ajutorul altor surse de energie...