S-a întâmplat în 14 septembrie 1895, 14 / 26
X.1890); proiectat si realizat de inginerul Anghel Saligny; in lungime de 3850 de metri, era, la vremea aceea, cel mai lung pod din Europa. Podul a fost inaugurat la 14/26 septembrie 1895 in cadrul unor []The post S-a intamplat in 14 septembrie 1895, 14 / 26 appeared first on Jurnal Spiritual.
S-a intamplat in 14 septembrie 1895, 14 / 26 was first posted on septembrie 14, 2020 at 4:55 am. 2020 Jurnal Spiritual. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.comS-a intamplat in 14 septembrie 1895, 14 / 26: A fost inaugurat podul peste Dunare de la Cernavoda (inceput la 9/21.
X.1890); proiectat si realizat de inginerul Anghel Saligny; in lungime de 3850 de metri, era, la vremea aceea, cel mai lung pod din Europa. Podul a fost inaugurat la 14/26 septembrie 1895 in cadrul unor mari festivitati la care a participat regele Carol I. Dupa ce s-a batut ultimul nit, un nit de argint, s-a zidit documentul inaugurarii si s-a celebrat serviciul religios. Un prim convoi de incercare, format din 15 locomotive grele a trecut peste pod, cu o viteza de 60 km/h, urmat de un al doilea tren rezervat oaspetilor cu o viteza de 80 km/h. In acest timp, Anghel Saligny a stat alaturi de sefii echipelor de muncitori care lucrasera la executia podului, intr-o salupa sub pod, aceasta pentru a garanta rezistenta podului.
Podul Regele Carol I (redenumit mai apoi Podul Anghel Saligny, pentru a-l onora pe Anghel Saligny proiectantul si executantul podului) a fost construit intre 1890 si 1895 pentru a asigura legatura feroviara intre Bucuresti si Constanta.
Podul este inscris in Lista Monumentelor Istorice sub denumirea Podul Carol I cu statuile Dorobantii , cu Cod LMI : CT-II-m-A-02872. Legatura feroviara dintre Fetesti si Cernavoda are o lungime de 21 km. si cuprinde podurile peste Bratul Borcea si peste Dunare. Inceperea lucrarilor de executie a avut loc la 26 noiembrie 1890 in prezenta regelui Carol I. Colectivul de proiectare si de executie a fost condus de ing,Anghel Saligny. Intreaga linie ferata, inclusiv podurile, au fost...