S-a intamplat in 19 septembrie 1924: Inginerul roman Aurel Persu (1890-1977) obtine in Germania un brevet de inventator pentru automobil aerodinamic . Masina se afla in prezent la colectia Muzeului tehnic Prof. D. Leonida din Bucuresti. Inventia care l-a facut celebru a fost un Automobil de forma aerodinamica cu patru roti montate inauntrul formei aerodinamice . Brevetul []The post S-a intamplat in 19 septembrie 1924 appeared first on Jurnal Spiritual.

S-a intamplat in 19 septembrie 1924 was first posted on septembrie 19, 2020 at 4:19 am. 2020 Jurnal Spiritual. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.comS-a intamplat in 19 septembrie 1924: Inginerul roman Aurel Persu (1890-1977) obtine in Germania un brevet de inventator pentru automobil aerodinamic . Masina se afla in prezent la colectia Muzeului tehnic Prof. D. Leonida din Bucuresti. Inventia care l-a facut celebru a fost un Automobil de forma aerodinamica cu patru roti montate inauntrul formei aerodinamice . Brevetul a fost obtinut in Germania la 19 septembrie 1924, cererea de brevetare fiind adresata la 13 noiembrie 1922. Dupa multe calcule si experimente de laborator, el a ajuns la concluzia ca forma ideala a unui automobil, a unui vehicul in miscare, este forma picaturii de apa in cadere, forma aerodinamica ideala. El a ajuns la coeficienti aerodinamici de 0,22 care si azi sunt greu de atins. A construit automobilul in perioada 1922-1924, cu bani proprii, in Germania.

Nascut in 1890, Aurel Persu si-a descoperit inclinatia spre inginerie in adolescenta, asa incat inaintea primului razboi mondial a urmat cursurile colii Superioare Tehnice din Berlin-Charlottenburg. A terminat sef de promotie in 1913, ba chiar a primit si o medalie din partea Ministerului Instructiunii Publice din Germania pentru un studiu avangardist, legat de navele in spatiul cosmicLa inceputul anilor 20 a inceput o munca asidua pentru studierea aplicarii formei aerodinamice a corpurilor in miscare la automobile, iar in 1924 breveteaza in Germania primul automobil cu forma corecta aerodinamic, ulterior si alte tari brevetandu-i inventia.

Desi atat pentru standardele de atunci, dar si pentru cele de azi, forma acestui automobil pare hilara, vorbim, de fapt, de o idee inspirata de picaturile de apa de unde si denumirea uzuala a acestui automobil: Raindrop car (masina cu forma de picatura de apa).

Automobilul lui Persu are rotile in interiorul caroseriei, fata de masinile din epoca.

In partea din fata, masina este mai voluminoasa, gazduind habitaclul pentru pasageri, iar spre spate se ingusteaza, asa incat in a doua jumatate sunt plasate motorul si cutia de viteze, puterea fiind transmisa rotilor din spate. O particularitate a puntii spate este lipsa unui diferential, deoarece distanta dintre roti este foarte mica.

Rezultatul...