Trimisul lui Dumnezeu in lume are intotdeauna parte de o cruce asemanatoare cu cea a Domnului. Ca si El a fost trimis de Tatal pentru o misiune pecetluita in Saptamana Patimilor cu Jertfa Crucii. In perioada Postului Mare se face de multe ori referire la Iosif, fiul lui Iacov, ca fiind, cum nu se poate []Trimisul lui Dumnezeu in lume are intotdeauna parte de o cruce asemanatoare cu cea a Domnului. Ca si El a fost trimis de Tatal pentru o misiune pecetluita in Saptamana Patimilor cu Jertfa Crucii.

In perioada Postului Mare se face de multe ori referire la Iosif, fiul lui Iacov, ca fiind, cum nu se poate mai clar, prototip al Domnului. Chiar si prima denie din Saptamana Patimilor aduce iar amintirea acestui tanar frumos, pentru a intelege mai lesne ca ceea ce s-a intamplat cu Mantuitorul in zilele urmatoare si cu toti trimisii lui Dumnezeu peste veacuri este ontologic inscris in noi dintotdeauna.

Iacov il trimite pe Iosif, fiul sau, sa vada daca sunt sanatosi fratii sai si oile (vezi Fac 37, 14). De sanatatea pastorilor si a oilor se interesa Israel. Pastorii si pastoritii sunt mereu in atentia lui Dumnezeu. El trimite profeti la poporul Sau, chiar pe Fiul Sau Il trimite, la plinirea vremii, si pe atatia pana azi care sa cerceteze clerul si poporul de sunt sanatosi ori nu. Pe cei care pastoresc si pe cei care sunt pastoriti. Noi am zice, pe alta parte, pe fratii de raspundere si pe adunarile ce-i urmeaza. i Iosif ajunge la Sihem, unde stia de la tatal sau ca ar fi fratii lui cu oile. Dar acestia au parasit pasunea de aici si s-au dus cu turmele in alta parte, la Dotain. S-au inteles intre ei, i-a zis lui Iosif omul acela care l-a aflat ratacind pe camp in cautarea fratilor sai. S-au sfatuit sa duca oile in alta pasune, unde nu-i trimisese tatal lor. tia si trimisul tatalui, Iosif, ca la Sihem trebuia sa-i afle si acum iata-i nicaieri. Dar poate ca tocmai datorita faptului ca pasunau oile in alta parte, au...