S-a întâmplat în 18 aprilie 1909 (18.04/01.05)
S-a intamplat in 18 aprilie 1909 (18.04/01.05) was first posted on aprilie 18, 2021 at 4:03 am. 2020 Jurnal Spiritual. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.com S-a intamplat in 18 aprilie 1909 (18.04/01.05): Se infiinta Societatea comunala pentru constructia si exploatarea tramvaielor in orasul Bucuresti , care primea concesiunea transportului de calatori. Inceputurile transportului public in Bucuresti dateaza din 1871, cand apar primele tramcare, descrise de Alexandru Cebuc astfel: Acest mijloc de transport avea infatisarea unui camion acoperit, pe patru roti durate cu sine de fier, avand o asemanare foarte mare cu cea a camioanelor de transportat marfuri. In acelasi an, pe 3/15 iulie, primaria a acordat o concesiune pe 45 de ani pentru crearea unor linii de tramvaie cu cai. Liniile Calea Mosilor Piata Sf. Gheorghe si Piata Sf. Gheorghe Calea Grivitei au fost primele lansate, pe 28 decembrie 1872. Acestea au inlocuit gradual tramcarele, care au fost retrase complet in anul 1904. Pe 9 decembrie 1894 apar si primele tramvaie electrice, intre Obor si Cotroceni, pe o lungime de 6,5 km. In aprilie 1909 este aprobata infiintarea Societatii Tramvaielor Bucuresti (prescurtat S.
T.
B.), o noua concesiune pe 40 de ani ce avea ca scop electrificarea intregii retele de tramvaie. Capitalul social de 12 milioane de lei a fost varsat in proportie de 50% de comuna si 50% de actionari particulari. In 1921 si 1924 au aparut primele tentative de introducere a transportului de calatori cu autobuzele, facute de mici firme private, care insa nu s-au putut impune in fata concurentei tramvaielor. In 1936, Societatea Comunala pentru constructiunea si exploatarea tramvaielor in Bucuresti obtine exclusivitatea transportului in comun cu tramvaie si autobuze pentru Bucuresti si 12 comune suburbane. Societatea avea la dispozitie 392 de autobuze construite la compania Leonida & Co, pe baza unor sasiuri Renault, Chevrolet si Henchel. Dupa al Doilea Razboi Mondial, numele societatii este schimbat in Intreprinderea de Transport Bucuresti (ITB) si se infiinteaza prima linie de troleibuz...