Pieptarul Cuvantul Domnului din Exod 28, 15 spune asa: Sa faci apoi pieptarul judecatii, lucrat cu maiestrie, sa-l faci din aceeasi lucratura ca efodul; sa-l faci de aur, de fir albastru, purpuriu si caramiziu si de in subtire rasucit. Acest obiect facea parte din imbracamintea Marelui preot, pe care acesta il imbraca atunci cand intra []PieptarulCuvantul Domnului din Exod 28, 15 spune asa:Sa faci apoi pieptarul judecatii, lucrat cu maiestrie, sa-l faci din aceeasi lucratura ca efodul; sa-l faci de aur, de fir albastru, purpuriu si caramiziu si de in subtire rasucit.

Acest obiect facea parte din imbracamintea Marelui preot, pe care acesta il imbraca atunci cand intra in lacasul Domnului.

In el trebuia sa fie o tesatura cu patru randuri de pietre scumpe, cate trei in fiecare rand, deci douasprezece, dupa numarul si numele fiilor lui Israel.

In fiecare piatra era sapat ca o pecete numele unuia dintre cei doisprezece fii.

Cand va intra Aaron in sfantul lacas, va purta pe inima lui numele fiilor lui Israel sapate pe pieptarul judecatii, ca sa pastreze totdeauna aducerea aminte de ei inaintea Domnului.

Sa pui pe pieptarul judecatii Urim si Tumim, care sa fie pe inima lui Aaron, cand se va infatisa el inaintea Domnului. Astfel Aaron va purta necurmat pe inima lui judecata copiilor lui Israel, cand se va infatisa inaintea Domnului (Exod 28, 30).

Intr-una din cantarile Oastei se spune ca chiar si unul de-ar fi lipsa, ceru-ntreg ar astepta.

Hristos in Tatal este numai in desavarsita unitate cu toti cei dati de Tatal Lui spre ispasire, nici unul lipsa (Ioan 17, 12).

Dumnezeu, in casa lui de slava, nu este ca un sihastru-n pestera. Ci El e una in Fiul, precum e Fiul una in Tatal, si intreg si impreuna cu toti cei dati Lui de catre Tatal spre mantuire, realizand astfel unitatea, spre a cunoaste lumea ca Hristos este Trimisul, Care va desavarsi lucrarea unitatii prin iubire pana la suprema forma a ei jertfa.

Urim si Tumim, lumina si desavarsire, sunt ceea ce pretinde prezenta Lui, spre a putea raspunde justificatelor intrebari.

Dumnezeu raspundea atunci marilor intrebari prin Urim si Tumim, pentru ca raspundea divinelor cerinte, pretentiei supreme: unitatea simbolizata de prezenta tuturor celor doisprezece de pe pieptar.

Motiunea din 12 septembrie 1937 este o reflectare a desavarsitei unitati exprimata de punctul de vedere comun al intregii fratietati.

Pentru ca si Parintele Iosif era in desavarsita, duioasa si sfanta unitate cu intreaga fratietate a Oastei Domnului, primise si el, in urma Motiunii, un raspuns ca si al Domnului sau: crucea.

Din Motiune se desprind trei elemente esentiale, cu o permanenta viabilitate si valabilitate pentru Lucrarea Oastei Domnului, si anume:Adeziunea unanima a intregii fratietati la punctul de vedere al Parintelui Iosif;Ultima dorinta a Parintelui Iosif, deci ultimul lui cuvant testamentar;Raspunsul Domnului.

Ce, vi se pare curios faptul ca cererilor din Ghetsimani Tata, daca este cu putinta, departeaza de la Mine paharul acesta! Totusi (Matei 26, 39) botezate cu sudori de sange, cu durere si cu lacrimi li s-a dat drept raspuns grelele si nemiloasele lovituri de ciocan, in piroanele care Il tintuiau pe Hristos pe cruce? Acesta nu era oare raspunsul lui Dumnezeu?Raspunsul Lui, noi nu l-am putut intelege atunci cand ni l-a dat. Dar l am inteles mai tarziu.

Atunci cand cererea noastra intruneste conditiile Urim si Tumim, El raspunde.

Ne inchinam in fata raspunsului de sus si-L binecuvantam pe Cel ce deschide si nimeni nu va inchide. Pe...