Roadele păcatului sunt orbirea ochilor minţii
10. Lucrarea pacatului, urmarea sa si roadele sale sunt orbirea ochilor mintii, nepasarea simtirilor inimii si neintoarcerea vietii, adica pierderea mantuirii si prabusirea in infernul vesnic. 11. Pacatul orbeste ochii omului, ii intuneca ratiunea si ii suceste mintea la inceput ca o ceata, apoi ca o noapte din ce in ce tot mai neagra, []10. Lucrarea pacatului, urmarea sa si roadele sale sunt orbirea ochilor mintii, nepasarea simtirilor inimii si neintoarcerea vietii, adica pierderea mantuirii si prabusirea in infernul vesnic.11. Pacatul orbeste ochii omului, ii intuneca ratiunea si ii suceste mintea la inceput ca o ceata, apoi ca o noapte din ce in ce tot mai neagra, pana cand il orbeste de tot, ca sa nu mai vada prapastia in care se arunca pe el si pe acela care il urmeaza.12. Ochii de care vorbeste mai mult Domnul inseamna mintea, caci mintea omului este luminatorul si indrumatorul vietii sale.
De aceea ispititorul lupta mai intai ca sa intunece mintea omului, abatand-o de la calea cea sanatoasa a voii lui Dumnezeu spre ceea ce este rau si necurat, adica spre voia sa.13. A doua ispita si al doilea pacat reusesc mult mai repede sa-l insele pe om. Inima care se uneste de la inceput, bucuroasa, cu pacatul simte din ce in ce tot mai multa placere sa se tavaleasca in mocirla in care a ajuns, acoperindu-se tot mai mult, ca porcul mistret cu scoarta noroioasa, in asa fel, incat n-o mai poate stra-punge nimic.14. De la unii vanatori de mistreti am auzit ca ade-seori un astfel de animal nu poate fi impuscat din cauza noroiului in care s-a tavalit toata viata lui, noroi care, vara uscandu-se pe el, ii devine o scoarta tare ca piatra. In astfel de scoarta poti trage cu pusca in zadar, ca alicele nu mai prind, chiar glontul adeseori ricoseaza din pielea lui.
Cam astfel arata si o inima tavalita de ani indelungati prin pacate si prin nelegiuiri.15. Poti trage cu sageata Cuvantului Sfant intr-o inima acoperita cu scoarta pacatului si poti sa tot lovesti in ea cu Sabia Duhul Sfant, si poti sa tot incerci s-o inmoi cu lacrimile dragostei sau in cantarile...
De aceea ispititorul lupta mai intai ca sa intunece mintea omului, abatand-o de la calea cea sanatoasa a voii lui Dumnezeu spre ceea ce este rau si necurat, adica spre voia sa.13. A doua ispita si al doilea pacat reusesc mult mai repede sa-l insele pe om. Inima care se uneste de la inceput, bucuroasa, cu pacatul simte din ce in ce tot mai multa placere sa se tavaleasca in mocirla in care a ajuns, acoperindu-se tot mai mult, ca porcul mistret cu scoarta noroioasa, in asa fel, incat n-o mai poate stra-punge nimic.14. De la unii vanatori de mistreti am auzit ca ade-seori un astfel de animal nu poate fi impuscat din cauza noroiului in care s-a tavalit toata viata lui, noroi care, vara uscandu-se pe el, ii devine o scoarta tare ca piatra. In astfel de scoarta poti trage cu pusca in zadar, ca alicele nu mai prind, chiar glontul adeseori ricoseaza din pielea lui.
Cam astfel arata si o inima tavalita de ani indelungati prin pacate si prin nelegiuiri.15. Poti trage cu sageata Cuvantului Sfant intr-o inima acoperita cu scoarta pacatului si poti sa tot lovesti in ea cu Sabia Duhul Sfant, si poti sa tot incerci s-o inmoi cu lacrimile dragostei sau in cantarile...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului