Numarul reclamatiilor inregistrate in 2019 in sectorul asigurarilor, la nivel national, a ajuns la 314, cu 45 mai multe fata de anul anterior, cand au fost inregistrate 269, iar regiunea Bucuresti-Ilfov detine o pondere de 88% din total reclamatiilor, a declarat pentru AGERPRES directorul general al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Paul Anghel.

Anul trecut, la nivel national, exceptand regiunea Bucuresti-Ilfov, a fost inregistrat un numar de 38 de reclamatii, in timp ce in 2018 au fost 64 de reclamatii ce privesc societatile de asigurare. Domeniile vizate au fost in asigurari transporturi, sanatate (accidente), imobiliare, calatorii si asigurari de viata. O situatie deosebita este la nivelul Centrului Regional pentru Protectia Consumatorilor (CRPC) Bucuresti-Ilfov, unde numarul reclamatiilor este semnificativ mai mare fata de cel la nivel national, respectiv 276 numai anul trecut, a subliniat Anghel.

Acesta a precizat ca in analiza realizata de ANPC au fost luate in considerare principalele domenii de activitate din sectorul asigurarilor, o pondere foarte mare fiind reprezentata de asigurarile in transporturi mai ales la nivelul CRPC Regiunea Bucuresti-Ilfov, care au reprezentat 98% din totalul reclamatiilor. Urmatoarele clasate in topul reclamatiilor depuse anul trecut ANPC au fost asigurarile de sanatate (accidente, altele), asigurari imobiliare, asigurari de viata, asigurari pentru calatorii.

Astfel, in perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2019 la CRPC Bucuresti-Ilfov au fost inregistrate 276 de reclamatii ce privesc societatile de asigurare, comparativ cu 205 in 2018. Acestea sau vizat cu precadere tergiversarea dosarelor de dauna, neacordarea despagubirilor, stabilirea unor valori de despagubire sub asteptarile consumatorilor si se solicita reconstatarea sau termene mari pentru programarea la constatare.

AGERPRES/(AS - autor: Mariana Nica, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Ady Ivascu)