Conducatorii de autovehicule vor fi obligati sa foloseasca, in timpul zilei, luminile de intalnire sau luminile pentru circulatia diurna si pe drumurile nationale, nu numai pe autostrazi, drumuri expres si nationale europene, potrivit unei propuneri legislative depusa la Parlament.

Proiectul completeaza in acest sens Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice.

In circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres, pe cele nationale europene (E) si pe cele nationale (DN), conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca in timpul zilei luminile de intalnire sau luminile pentru circulatia diurna, prevede proiectul.

In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Guvernul va completa Hotararea Guvernului nr. 1.391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, mai prevede actul normativ.

Initiativa vine in sprijinul participantilor la trafic, facandu-i sa observe in timp util autovehiculele care se deplaseaza pe drumurile nationale, ceea ce, pe de-o parte, va reduce numarul accidentelor, iar, pe de alta, va mari siguranta rutiera din tara noastra, precizeaza initiatorul proiectului, Nicolae-Miroslav Petretchi, deputat al minoritatilor nationale, in expunerea de motive.

Tot mai multe state europene prevad, in legislatia privind circulatia pe drumurile publice, folosirea luminilor de intalnire in afara localitatilor, indiferent de tipul drumului, urmarind prin aceasta reducerea semnificativa a numarului de accidente. In momentul de fata, in tara noastra, conducatorii autovehiculelor au obligatia sa foloseasca luminile de intalnire sau pe cele de zi doar pe autostrazi, pe drumurile expres si pe cele nationale europene (E). Este cunoscut faptul ca numarul de kilometri ai autostrazilor, drumurilor expres si ai drumurilor nationale europene este mult prea mic in raport cu numarul total de kilometri de drumuri existente in tara noastra. Prognozele arata ca in 2025, numarul mediu al autovehiculelor care se vor deplasa pe drumurile nationale din Romania se va dubla, fapt care, fara o completare a legislatiei actuale, va determina ca numarul accidentelor sa creasca, ceea va duce atat la marirea numarului de victime, cat si la afectarea intregii societati, ridicandu-se costurile socio-economice, mai argumenteaza initiatorul proiectului.

Proiectul va intra mai intai in dezbaterea Senatului, iar apoi a Camerei Deputatilor, care este for decizional. AGERPRES/(AS - autor: Alina Novaceanu, editor: Florin Marin, editor online: Andreea Lazaroiu)