Resident Evil 3 Review: porţie dublă de remake
Asadar, noul Resident Evil 3 adopta aceeasi formula precum remake-ul lui Resident Evil 2 de anul trecut: spune povestea titlului clasic din anii 90, cu Jill Valentine aflta intr-o continua cursa pentru a salva orasul Raccoon City de virusul scapat de corporatia Umbrella. In acelasi timp, pentru a-si acoperi urmele (dar si pentru a-si rotunji veniturile), Umbrella elibereaza pe strazile distruse ale orasului o noua arma biologica Nemesis , menita sa o elimine pe incomoda Valentine. Evident, toate aceste evenimente sunt prezentate la acelasi nivel grafic precum in remake-ul Resident Evil 2, cu mecanici de joc modernizate intr-un mod asemanator.
Exista, insa, si diferente semnificative fata de remake-ul de anul trecut: desi foloseste o structura de ansamblu similara, noul Resident Evil 3 nu mai ofera doua campanii separate, multumindu-se cu o singura poveste, ce se desfasoara insa in paralel cu evenimentele din Resident Evil 2. Astfel, desi pastram numarul de doua personaje jucabile (lui Jill Valentine i se alatura si mercenarul Carlos Oliveira), segmentele dedicate fiecaruia dintre ele se vor succeda in cadrul aceleiasi campanii, fara a fi nevoie de reluarea jocului pentru a putea incerca armele si abilitatile ambilor eroi.
In privinta gameplay-ului propriu-zis, la prima vedere aproape nimic nu s-a schimbat fata de Resident Evil 2. Totusi, dupa o perioada de joc, ajungi sa simti actiunea un pic altfel fata de cea din titlul de anul trecut. In timp ce aventurile lui Leon si Claire ascundeau puzzle-uri imbarligate, cu numeroase chei si obiecte ce trebuiau gasite pentru a progresa, lucrurile sunt ceva mai directe in Resident Evil 3. Nu as merge pana la a spune ca acest nou remake pune accentul pe doar pe actiune, jocul fiind in continuare extrem de atmosferic, insa simplifica oarecum progresul prin niveluri.
Totusi, exista elemente clar orientate catre a incuraja o abordare mai directa: munitia, de obicei, se regaseste in cantitati suficiente, iar armele importante nu pot fi ratate pe parcursul campaniei. In felul acesta, poti experimenta mai mult cu fiecare arma in parte si poti gasi solutiile eficiente pentru fiecare tip de inamic, fie ca ataca individual sau in grupuri. Exista, de altfel, si cateva instante in care trebuie sa gestionezi cu atentie armele si cantitatile de munitie in functie de monstrii care te ataca. Daca alegi sa irosesti grenadele sau munitia pustii de asalt pe simpli zombies, vei regreta foarte repede si vei relua acelasi segment de mai multe ori pana pricepi ce vrea jocul de la tine .
Abordarea aceasta directa este valabila si in majoritatea cazurilor in care Jill se va confrunta cu nemilosul Nemesis. In timp ce in cadrul intalnirilor cu Mr. X din Resident Evil 2 se apela la fuga rusinoasa (dar sanatoasa), Nemesis, in ciuda aspectului sau amenintator, poate fi doborat cu ajutorul arsenalului din dotare. Insa, din nou, trebuie sa deduceti armele si/sau munitia la care Nemesis este vulnerabil, diferite pentru fiecare noua intalnire cu periculosul mutant.
De asemenea, pentru a incuraja confruntarile directe, atat cu Nemesis, cat si cu ceilalti inamici, Resident Evil 3 a introdus si un buton de eschiva (R1 pe PlayStation 4), prin apasarea caruia atat Jill, cat si Carlos, se pot feri de sarjele adversarilor. Mai mult, cu ajutorul acestui buton, Carlos poate beneficia si de un atac melee, destul de eficient atunci cand monstrii nu respecta distanta regulamentara . Acest ritm ceva mai sustinut, precum si faptul ca toate evenimentele au fost concentrate intr-o singura campanie, au si...