Faptul ca toate jocurile Ubisoft au fost amanate, pe o perioada nedefinita, demonstreaza ca poate si conducerea companiei si-a dat seama ca jucatorii nu sunt bancomate ambulante, care platesc automat pentru orice mizilic incerci sa le bagi pe gat. Problema e ca Ubisoft este cel mai bun exemplu al zicalei care implica blanurile de lup si naravurile neschimbate. Ajunge sa ne uitam la Warlords of New York, primul DLC al jocului Tom Clancy sThe Division 2, ce poate fi jucat doar contra cost.

Multi dintre cei care au achizitionat editii speciale ale jocului de baza au facut-o si datorita promisiunii asa numitului Year 1 Pass, care parea sa fie obisnuitul Season Pass redenumit. Cei care au citit insa si sectiunea de clauze (stiti voi, partea cu litere minuscule din josul paginii) si-au dat seama ca acest Year 1 Pass le ofera in plus doar cateva obiecte cosmetice si acces mai rapid la continut care oricum urma sa fie lansat in mod gratuit. Astfel, plimbarile prin gradina zoologica de pe langa Washington, explorarea culoarelor daramate ale Pentagonului si vizitarea atractiilor pustii de pe Coney Island erau doar aperitivul dinaintea felului principal: vanatoarea lui Aaron Keener. Totusi multi au sperat ca vor putea duce la bun sfarsit misiunea, mai ales ca primul DLC major urma sa apara la mai putin de un an calendaristic de la lansarea The Division 2. Ubisoft s-a tinut insa nemilos de strategia sa bazata pe faptul ca nimeni nu prea citeste termenii si conditiile, lansand Warlord of New York pentru un pret nu tocmai scazut: 135 de lei (cel putin pe PlayStation Store).

Astfel, daca esti curios sa vezi cum se termina povestea celui mai infam agent din istoria The Division esti nevoit sa spagi, din nou, proverbiala pusculita. Cel putin daca speri ca DLC-ul sa aduca o evolutie la fel de mare cum a adus The Division 2 comparativ cu prima parte a jocului. Asa cum ii sugereaza si titlul, Warlords of New York repatriaza actiunea in partea de sud a Manhattan-ului, blocand temporar accesul la capitala SUA pana la parcurgerea noilor evenimente. Veteranii care au indurat provocarile primului joc vor fi invadati de un sentiment de deja-vu alimentat atat de nostalgie, cat si de amintirea nervilor cauzati de aspectele nefinisate ale primului joc din serie. Misiunea este simpla: eliminarea lui Aaron Keener, antagonistul ramas neprins in The Division. Unul dintre primii agenti care a trecut de partea intunecata a fortei , Keener se intoarce la New York pentru a termina ce incepuse dupa fatidicul Black Friday. Ca sa ajungi la el prima data va trebui sa elimini cei patru locotenenti ai sai, fiecare ocupand o zona diferita a hartii. Intreaga vanatoare va dura aproximativ sase ore, luand in calcul cele cateva misiuni secundare si adunarea de colectionabile. Povestea nu este foarte lunga si, pana la final, este destul de liniara si lipsita de surprize, dar macar explica in linii mari de ce a abandonat Keener The Division. Vom revedea si alte personaje-cheie ale primului joc, precum Faye Lau, care primesc noi roluri importante.

Chiar si comparativ cu naratiunea primelor doua jocuri, Warlords of New York este modest, foarte modest. Povestea este mai mult o scuza pentru a pune mana din nou pe arme si pentru a decima noi hoarde de oponenti. La prima vedere si intoarcerea in New York si revizitarea unor locuri care au existat deja in prima parte poate sa para o alegere cam lenesa. Mai mult, dupa explorarea spatiilor deschise si nivelurilor creativ construite in pachetele de continut gratuit, intoarcerea in jungla de beton, intre zgarie norii deja claditi in primul The Division, poate sa para chiar un pas inapoi. Din fericire insa, design-ul din nivelurile gratuite a fost pastrat si imbunatatit, astfel incat Warlords of New York ofera cea mai captivanta experienta de joc din istoria seriei. Diferitele misiuni, desi liniare pana in maduva oaselor, includ cel putin o camera secreta. Pentru a ajunge la ele va trebui sa rezolvi niste puzzle-uri care, cu putine exceptii notabile, inseamna sa gasesti niste cutii electrice ce trebuie scoase din functiune cu un glont bine plasat. Este un pas inainte fata de jocul de baza si ofera un plus de distractie. Desi nu e lung, DLC-ul e bine inchegat si face tranzitia spre continutul end-game care lipsea din The Division 2 (si care a ramas subnutrit chiar si prin introducerea unui raid). Pentru a putea pune piciorul pe strazile din New York, vei avea nevoie de un agent care, chiar daca nu a terminat jocul de baza, macar a ajuns la nivelul 30. Sau daca nu vrei sa fii deranjat de astfel de detalii, producatorii au inclus si posibilitatea crearii unui personaj care sa-si inceapa cariera direct de la...