Mai tineti minte studiile mai vechi care demonstrau ca jocurile video ar fi nocive, ca ne dauneaza vederii, diminueaza puterea de concentrare etc.? Aceste mituri sunt pe cale sa fie spulberate gratie unei initiative a Organizatiei Mondiale a Sanatatii (World Health Organization, WHO pe scurt).

Astfel, WHO, in parteneriat cu reprezentanti de seama ai industriei jocurilor video, au pornit o campanie numita #PlayApartTogether, ce incearca sa promoveze distantarea sociala, oamenii fiind totusi incurajati sa mentina legatura cu prietenii, persoanele iubite sau pur si simplu cu gamerii de pe tot globul prin intermediul jocurilor video, in incercarea de a lupta impotriva pandemiei de COVID-19.

Acestei initiative i s-au alaturat deja zeci de companii majore din industria jocurilor video, printre care giganti precum Activision Blizzard, Amazon Appstore sau Twitch. De altfel, Bobby Kotick, CEO-ul celor de la Activision Blizzard, a afirmat ca legaturile dintre persoane, realizate in siguranta, nu au fost niciodata mai importante ca acum, iar jocurile video sunt platforma perfecta pentru a realiza acest lucru, fiind capabile sa uneasca oamenii, oferindu-le acestora bucurie, dar si un scop si o semnificatie comune .

Initiativa #PlayApartTogether trebuie sa aminteasca lumii ca, desi este imperativ sa pastram distanta fata de ceilalti semeni, ne putem bucura in continuare impreuna de jocurile pe care le iubim si putem pastra legatura online, prin intermediul acestora a declarat si Michael Aragon, Senior Vice President of Content in cadrul Twitch.

De aici reiese si ipocrizia celor de la Organizatia Mondiala a Sanatatii, care acum doi ani, in 2018, afirmau ca gaming-ul compulsiv poate fi calificat drept o boala mintala, cunoscuta drept Gaming Disorder . La acea vreme, WHO si alti...