Microsoft dezvăluie detalii noi despre consola Xbox Series X: 12TFLOPS de putere de procesare!
Plictisit probabil la randul sau de a-i astepta pe cei de la Sony sa faca un anunt oficial in privinta consolei PlayStation 5, Phil Spencer, conducatorul diviziei Xbox din cadrul Microsoft, si-a luat inima in dinti si a publicat un articol deosebit de informativ legat de Xbox Series X, viitoarea consola de noua generatie a gigantului din Redmond.
Astfel, conform descrierii lui Spencer, noul Xbox Series X va avea la baza un cip construit folosind cele mai recente arhitecturi de AMD: Zen 2 pentru CPU si RDNA 2 pentru procesorul grafic. Mai mult, cipul video cu care va fi echipat Xbox Series X promite o putere de procesare de nu mai putin de 12TFLOPS, dubla fata de cea a unui Xbox One X si de opt ori mai puternica decat modelul initial de Xbox One.
Pe langa puterea bruta de procesare, configuratia hardware a viitorului Xbox Series X promite si alte trucuri menite sa optimizeze performanta jocurile ce vor rula pe aceasta platforma, precum Variable Rate Shading (VRS), despre care puteti afla mai multe din articolul nostru dedicat noutatilor aduse de seria GeForce RTX de la NVIDIA. Pe scurt, Variable Rate Shading propune redarea avansata a shaderilor doar in anumite portiuni ale fiecarei imagini, cele importante, care atrag atentia, se afla in miscare etc., economisind astfel resurse ce pot fi investite in alte elemente ale jocului. Nu in ultimul rand, Xbox Series X va oferi suport pentru ray tracing la nivel hardware prin intermediul rutinelor DirectX.
De asemenea, dupa cum stiam deja, Xbox Series X va beneficia de stocare de tip SSD, care va permite medii de joc mai intinse, mai dinamice si timpi de incarcare semnificativ redusi. Functionalitatea de suspend/resume a jocurilor va fi imbunatatita, permitand efectuarea acestei operatiuni pentru mai multe jocuri simultan, iar comunicarea dintre controller-ul wireless al Xbox Series X si consola va fi mai rapida gratie implementarii protocolului proprietar Dynamic Latency Input (DLI).
Xbox Series X va oferi compatibilitate cu standardul HDMI 2.1, ceea ce va duce la suport pentru tehnologii precum Variable Refresh Rate (VRR), Auto Low Latency Mode (ALLM) comutarea...
Astfel, conform descrierii lui Spencer, noul Xbox Series X va avea la baza un cip construit folosind cele mai recente arhitecturi de AMD: Zen 2 pentru CPU si RDNA 2 pentru procesorul grafic. Mai mult, cipul video cu care va fi echipat Xbox Series X promite o putere de procesare de nu mai putin de 12TFLOPS, dubla fata de cea a unui Xbox One X si de opt ori mai puternica decat modelul initial de Xbox One.
Pe langa puterea bruta de procesare, configuratia hardware a viitorului Xbox Series X promite si alte trucuri menite sa optimizeze performanta jocurile ce vor rula pe aceasta platforma, precum Variable Rate Shading (VRS), despre care puteti afla mai multe din articolul nostru dedicat noutatilor aduse de seria GeForce RTX de la NVIDIA. Pe scurt, Variable Rate Shading propune redarea avansata a shaderilor doar in anumite portiuni ale fiecarei imagini, cele importante, care atrag atentia, se afla in miscare etc., economisind astfel resurse ce pot fi investite in alte elemente ale jocului. Nu in ultimul rand, Xbox Series X va oferi suport pentru ray tracing la nivel hardware prin intermediul rutinelor DirectX.
De asemenea, dupa cum stiam deja, Xbox Series X va beneficia de stocare de tip SSD, care va permite medii de joc mai intinse, mai dinamice si timpi de incarcare semnificativ redusi. Functionalitatea de suspend/resume a jocurilor va fi imbunatatita, permitand efectuarea acestei operatiuni pentru mai multe jocuri simultan, iar comunicarea dintre controller-ul wireless al Xbox Series X si consola va fi mai rapida gratie implementarii protocolului proprietar Dynamic Latency Input (DLI).
Xbox Series X va oferi compatibilitate cu standardul HDMI 2.1, ceea ce va duce la suport pentru tehnologii precum Variable Refresh Rate (VRR), Auto Low Latency Mode (ALLM) comutarea...
Sursa: Go4Games.ro
Vezi articolul complet pe Go4Games.ro