Arhimandritul Gheorghios Staretul Sf. Manastiri Grigoriu-Athos Astfel de experiente au toti cei care cred ca prin ei insisi, prin propriile lor puteri, impartasind diferite eresuri, facand parte din diferite grupari sau adunari religioase din afara Bisericii, pot sa ia harul Sfantului Duh. Intrunindu-se, unii ca acestia au ca si conducator un nou profet , si cred []Arhimandritul Gheorghios Staretul Sf. Manastiri Grigoriu-AthosAstfel de experiente au toti cei care cred ca prin ei insisi, prin propriile lor puteri, impartasind diferite eresuri, facand parte din diferite grupari sau adunari religioase din afara Bisericii, pot sa ia harul Sfantului Duh. Intrunindu-se, unii ca acestia au ca si conducator un nou profet , si cred ca primesc harul Duhului Sfant.

In 1966 s-a intamplat sa ma gasesc in America la o adunare a penticostalilor. Biserica lor era ca o clasa de scoala. Mai intai a inceput o orga electronica sa cante o muzica asemanatoare celei tiganesti, care, pe masura ce trecea timpul, devenea tot mai agitata, tot mai iritanta, astfel incat sa produca exaltare. Dupa ce s-a terminat muzica a inceput predicatorul. i acesta a inceput incet, si pe masura ce vorbea striga tot mai tare. La sfarsit a produs si el o atmosfera de iritare. Iar atunci toti cei de fata au fost cuprinsi de o isterie colectiva incepand sa strige, sa se scoale in picioare, sa ridice mainile si sa scoata strigate nearticulate. Am simtit atunci ca acolo nu sufla Duhul cel Sfant al lui Dumnezeu, Care e Duh al pacii si nu al tulburarii si al exaltarii. Duhul lui Dumnezeu nu vine prin mijloace psihologice, parapsihologice (meditatie, concentrare pe ceakre, meditatie pe culori etc.) sau prin vreo tehnica respiratorie oarecare (gen yoga). M-am intristat, desigur, pentru acei copii care erau acolo impreuna cu parintii lor, si pentru psihoza colectiva care-i cuprinsese pe toti. Astfel de situatii in care anumite stari emotive sunt considerate ca lucrari ale harului si ca o dovada a prezentei Duhului Sfant pot fi numite, fara nici o ezitare, inselaciuni diavolesti.

Un tanar oarecare, actualmente un bun calugar in Sfantul Munte, a experimentat inainte de intoarcerea sa la Dumnezeu meditatia hindusa de tip yoga (in Grecia exista in prezent peste 500 de ramuri ale religiilor orientale). Acest tanar mi-a explicat ce fel de experiente urmaresc cei care practica acest gen de meditatie. Atunci cand doreau sa vada o lumina isi frecau ochii cu putere astfel incat ajungeau sa vada anumite luminite. Cand doreau sa auda zgomote neobisnuite isi apasau urechile astfel incat sa produca sunete. Nu dorim sa mai amintim de asa numitele elevatii spirituale produse prin practici perverse sexuale, tehnici care sunt considerate accesibile doar elitei yoghine si celor initiati. Iata cum desfraul si perversiunea sunt incununarea misticii orientale.

Astfel de experiente psihologice produse prin diferite masinatiuni si tehnici sunt considerate de catre eretici ca roade ale Duhului Sfant. Dar experientele care apar in adunarile ereticilor nu sunt doar psihologice, ci uneori ele sunt chiar demonice. Diavolul exploateaza stradaniile si cautarea unor astfel de experiente de catre diferiti oameni si le da anumite semne care nu sunt de la Dumnezeu, ci ale lui, diabolice. Acesti oameni insa nu pricep ca se afla in ghearele diavolului. Ei cred ca semnele respective sunt ceresti si de la Duhul Sfant. Pe deasupra, diavolul le mai da si anumite profetii, asa cum o face in cazul mediumurilor (astfel de mediumuri sunt folosite in sedintele de spiritism de catre anumiti fachiri-vraci, pentru a pune...