Cine vrea altceva, n-are decât să se ducă acolo unde i se promite ceea ce doreşte.
Erau aici: parintele Vladimir Popovici si fratii Traian Dorz, Silviu Haragus, Popa Petru, Doctor Banu Constantin, David Ioan Balauta, Leon Andronic, Nicolae Moldoveanu, Ilie si Nicolae Marini, Ioan Capata, Maior Gaspar, Constantin Tudose si altii.
Printre alte discutii si probleme dezbatute, consemnam:Necesitatea pastrarii intimitatii sincere intre Biserica si Adunare. Primirea invataturilor Bisericii asa cum sunt lasate de Sfintii Parinti, fara sa le comentam, fara sa le discutam, ci sa le practicam intocmai, conformandu-ne invataturilor date de Parintele Iosif Oastei Domnului, in cartea Ce este Oastea Domnului , ca si in toate scrierile sale. La punctul acesta din programul de consfatuire, singur Moldoveanu a ridicat obiectiuni, cerand ca fratii ostasi sa nu se duca la preot sa ceara Sfanta Impartasanie, acuzand pe preot de slabiciuni morale, ci fratii ostasi sa practice Cina Domnului in adunare. Desigur, cum era de asteptat, propunerea lui Moldoveanu a fost nu numai respinsa, ci si aspru criticata cu argumente biblice, din Sfintii Parinti si din invatatura de la Oaste.
Fratele Traian 1-a intrebat:Esti fratia ta capabil ca, in conformitate cu invatatura Bibliei si a inaintasilor nostri, sa administrezi Cina Domnului?Da! a raspuns Moldoveanu. Sunt!Pentru mine, ca si pentru alti frati ostasi, acest raspuns a fost marturia unui razvratit, certat cu buna-cuviinta a omului duhovnicesc. Era graiul celui ce vrea sa dezbine si bine era daca, din acel moment, ar fi fost izolat si nu i s-ar mai fi dat importanta care i s-a acordat multa vreme. A facut mai tarziu acte fatarnice de cainta si supunere, ca, la vreme socotita de el prielnica, sa rupa adunarea din Sibiu, sa dezmembreze atatea suflete, facandu-le, din asemanarea cu Hristos, dupa chipul si asemanarea lui. Fratele Traian a regretat apoi si a lasat chiar scris, parandu-i rau ca l-a crezut pe cuvantul dat, acela ca, de dragul pacii si al bunei intelegeri, el este gata sa renunte la parerile lui deosebite. Dar n-a fost asa si despre asta vom mai scrie.
Oastea Domnului este o scoala a Bibliei. colarii ei sunt instrumente ale Duhului Sfant. Sfantul Apostol Pavel ne explica: Caci n-am avut de gand sa stiu intre voi altceva decat pe Iisus Hristos si pe El rastignit (I Cor 2, 2). Iar Parintele Iosif, ca un indemn final si testamentar, zice: Aveti grija sa nu va fure nimeni pe Iisus Cel...