Oastea experienței duhovniceşti
Romani 8,12-17,,De multe ori Sfantul Apostol Pavel vorbeste despre lucrarea Duhului Sfant. De fapt, alaturi de Evanghelia de la Ioan, Epistolele Sfantului Apostol Pavel sunt cele mai bogate in invatatura despre Duhul Sfant. Sfantul Pavel poate vorbi despre Duhul Sfant dintr-o experienta a vietii lui in Duhul Sfant, atunci cand spune, in cuvantul pe []Romani 8,12-17,,De multe ori Sfantul Apostol Pavel vorbeste despre lucrarea Duhului Sfant. De fapt, alaturi de Evanghelia de la Ioan, Epistolele Sfantului Apostol Pavel sunt cele mai bogate in invatatura despre Duhul Sfant. Sfantul Pavel poate vorbi despre Duhul Sfant dintr-o experienta a vietii lui in Duhul Sfant, atunci cand spune, in cuvantul pe care l-am citit acum, ca Duhul Insusi marturiseste impreuna cu duhul nostru ca suntem fii ai lui Dumnezeu (Rom 8,16). Acesta este un fapt al experientei duhovnicesti. Deci Sfantul Pavel are confirmarea ca suntem fiii lui Dumnezeu prin Duhul Sfant, Care e unit cu duhul sau. Asa incat are aceasta traire, aceasta simtire a lucrarii Duhului Sfant.
Teologia ortodoxa da un loc foarte larg acestei experiente a vietii in Duhul Sfant. Noi nu vorbim despre Duhul Sfant numai pentru ca am citit sau numai pentru ca am invatat din ce am citit sau din Cuvantul lui Dumnezeu, ci, in mod normal, un credincios ar trebui sa poata vorbi despre Duhul Sfant din aceasta experienta a vietii sale in Duhul Sfant. El, Duhul Sfant, Duhul Domnului marturiseste impreuna cu duhul nostru ca suntem fii ai lui Dumnezeu. Deci nu e vorba numai de o invatatura a Traditiei, primita si transmisa mai departe, ci este o invatatura care isi are temeiul si in aceasta experienta a noastra, prin care spunem si Apostolul poate spune casuntem fii ai lui Dumnezeu. Sigur, aceasta in masura in care noi lasam ca Duhul Sfant sa lucreze in viata noastra, daca cu Duhul, cum spune Apostolul, omoram faptele trupului; si atunci straluceste in fiinta credinciosului lucrarea si viata Duhului Sfant.
Aceasta este de dorit: ca fiecare sa ajungem la aceasta...
Teologia ortodoxa da un loc foarte larg acestei experiente a vietii in Duhul Sfant. Noi nu vorbim despre Duhul Sfant numai pentru ca am citit sau numai pentru ca am invatat din ce am citit sau din Cuvantul lui Dumnezeu, ci, in mod normal, un credincios ar trebui sa poata vorbi despre Duhul Sfant din aceasta experienta a vietii sale in Duhul Sfant. El, Duhul Sfant, Duhul Domnului marturiseste impreuna cu duhul nostru ca suntem fii ai lui Dumnezeu. Deci nu e vorba numai de o invatatura a Traditiei, primita si transmisa mai departe, ci este o invatatura care isi are temeiul si in aceasta experienta a noastra, prin care spunem si Apostolul poate spune casuntem fii ai lui Dumnezeu. Sigur, aceasta in masura in care noi lasam ca Duhul Sfant sa lucreze in viata noastra, daca cu Duhul, cum spune Apostolul, omoram faptele trupului; si atunci straluceste in fiinta credinciosului lucrarea si viata Duhului Sfant.
Aceasta este de dorit: ca fiecare sa ajungem la aceasta...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului