In ce grea apasare de nedreptatea care i se facea se gasea atunci, in fata fratilor din Corint, sufletul Sfantului Apostol Pavel, cand nimeni altcineva de acolo nu putea sau nu voia sa depuna o marturie de aparare a dreptatii sufletului sau, in fata vinovatiei de care il acuzau vrajmasii lui care altadata fusesera fiii []In ce grea apasare de nedreptatea care i se facea se gasea atunci, in fata fratilor din Corint, sufletul Sfantului Apostol Pavel, cand nimeni altcineva de acolo nu putea sau nu voia sa depuna o marturie de aparare a dreptatii sufletului sau, in fata vinovatiei de care il acuzau vrajmasii lui care altadata fusesera fiii sai sufletesti, cei adusi chiar de el la Dumnezeu.

Cand nimeni nu mai vrea sa-ti recunoasca dreptatea ta,cand nimanui nu-i mai pasa de invinuirile nedrepte si murdare ce ti se arunca in fata cu indrazneala si nerusinare,cand nu ti se mai tine seama de nici o dezvinovatire sau indreptatire pe care le-ai aduce-o tu in sprijinul dreptatii tale,ce alta marturie mai poate avea nevinovatul invinuit, credinciosul insultat, parintele batjocorit, decat marturia Viului si Adevaratului Dumnezeu, Care a vazut atat dreptatea Lui incalcata, cat si invinuirile lor nelegiuite?Iau martor pe Dumnezeu Numai El mai vrea sa-l apereCe alta marturie ai putea aduce acum si tu, suflete al meu, frate al meu, sora a mea, cand si momentele si starile prin care trebuie sa trecem tu si eu sunt asemenea cu ale acelui sfant om al lui Dumnezeu?Fratii sau surorile in ochii si in urechile carora se arunca murdaria invinuirilor nedrepte contra noastra tacChiar daca nu cred nimic din cele ce aud spunandu-se despre noi, totusi nu au curajul si nu au vointa sa apere dreptatea noastra si sa-l infrunte pe batjocoritor.

Nu au nici cinstea de a apara dreptatea unui frate batjocorit in lipsa acestuia,n-au nici bunul simt desi plin de lasitate de a iesi macar afara, ca sa arate prin asta ca protesteaza contra nelegiuirii invinuitorului nedrept. i nu au nici rusine si nici frica sa asculte aceste lucruri neadevarateLe sunt total indiferente dreptatea, cat si nedreptatea. Cinstea, ca si necinstea. Nevinovatia, ca si insulta adusa ei.

Aceasta este o vinovatie tot asa de mare in fata lui Dumnezeu ca si a celui care a savarsit in fata lor pacatul impotriva caruia ei trebuia sa se ridice, si nu s-au ridicat. Trebuia sa se impotriveasca si nu s-au impotrivit. Trebuia sa-l impiedice si nu l-au impiedicat.

In vremea cand Mantuitorul era judecat si osandit la moarte, nu toti cei care fusesera de fata atunci au strigat: Rastigneste-L, rastigneste-L!.

Au fost si multi care n-au strigat, care au tacutCare au tacut vinovat cant trebuia sa strige: Nu! Nu-L rastigni! Nu-i vinovat acest Om de nici una dintre crimele de care este invinuit si de acuzele ce se aduc...