Sf. Maslu este Taina prin care se imparatseste credinciosului bolnav harul tamaduirii trupesti si al iertarii pacatelor facute dupa ultima Marturisire, prin ungerea cu untdelemn sfintit, insotita de rugaciunea preotilor. Mantuitorul Insusi a tamaduit bolnavi si le-a iertat pacatele, dand si Apostolilor aceasta putere. Desi fara o mentiune expresa, se pare ca aceasta Taina a []Sf. Maslu este Taina prin care se imparatseste credinciosului bolnav harul tamaduirii trupesti si al iertarii pacatelor facute dupa ultima Marturisire, prin ungerea cu untdelemn sfintit, insotita de rugaciunea preotilor.

Mantuitorul Insusi a tamaduit bolnavi si le-a iertat pacatele, dand si Apostolilor aceasta putere.

Desi fara o mentiune expresa, se pare ca aceasta Taina a fost practicata de Apostoli inca din timpul activitatii pamantesti a Mantuitorului.

Sf. Iacob, ruda Domnului, arata ca Taina se savarsea in Biserica primara.

Nu calitatile terapeutice naturale ale untdelemnului vindeca, ci rugaciunea credintei. Taina Sfantului Maslu in Traditia BisericiiMarturiile patristice arata ca Taina se savarsea chiar de la inceputurile Bisericii.

Astfel, Sf. Irineu aminteste existenta Tainei in mod indirect, atunci cand vorbeste despre parodierea ei in practicile gnostice.

Origen prezinta in mod explicit savarsirea Tainei precum si efectele ei.

Sf. Chiril al Alexandreiei condamna pe cei care cer serviciile vrajitorilor de tot felul, recomandand crestinilor Taina Sf. Maslu.

Existenta si practicarea Tainei sunt mentionate si de Eusebiu de Cezareea, Sf. Efrem Sirul si Sf. Ioan GA.

In timpul papei Inocentiu I (contemporan cu Sf. Ioan GA) au aparut niste neintelegeri referitoare la Taina Sf. Maslu, si anume, daca Taina poate fi savarsita si pentru cei nebotezati si daca poate fi savarsita numai de preoti (asa cum se cere in textul din Iacob 5,14-15) sau si de episcopi. Papa lamureste dileme astfel: cuvintele Ap. Iacob se refera numai la bolnavii cei credinciosi, care pot fi unsi cu untdelemn sfintit; episcopul poate savarsitot ceea ce se permite preotului sa se savarseasca (Apostolulu vorbeste de preoti pentru ca episcopii, fiind retinuti cu alte ocupatii, nu pot merge la toti bolnavii); celor ce se afla in perioada de pocainta nu li se poate savarsi aceasta ungere, pentru ca ea este Taina. Efectele TaineiPrin Taina Sf. Maslu se urmareste, in special, vindecarea trupului. De aceea, aceasta Taina poate fi socotita, prin excelenta Taina a trupului.

Dar, atat timp cat omul traieste, nu poate fi impartit, trupul si sufletul interconditionandu-se, astfel ca, harul nu lucreaza asupra trupului fara sa lucreze si asupra sufletului. De aceea, in rugaciunile acestei Taine, se cer impreuna: tamaduirea trupului, iertarea de pacate si curatirea sufletului de pacate.

Aceasta inteconditionare intre trup si suflet, precum si necesitatea tamaduirii amandurora, sunt evidentiate...