(Mc 2, 1-12) Evanghelia ne spune ci Iisus i-a zis mai intai slabanogului: Iarta-ti-se tie pacatele tale si numai dupa aceea: Scoala-te si umbla . Asta inseamna ca pacatul il tinea pe slabanog legat pe pat. Boala lui cea adevarata era cea sufle teasca si aceasta boala dinlauntru trebuia tamaduita mai intai, ca sa scape si de [](Mc 2, 1-12)Evanghelia ne spune ci Iisus i-a zis mai intai slabanogului: Iarta-ti-se tie pacatele tale si numai dupa aceea: Scoala-te si umbla . Asta inseamna ca pacatul il tinea pe slabanog legat pe pat. Boala lui cea adevarata era cea sufle teasca si aceasta boala dinlauntru trebuia tamaduita mai intai, ca sa scape si de cealalta ce se vedea in picioarele si oasele lui. Da, da, iubite cititorule, boala cea adeva rata este cea dinlauntru, cea sufle teasca. Tamaduirea omului trebuie sa plece din launtru in afara. Su fletul trebuie mal intai tamaduit, ca, prin tamaduirea lui, sa se vindece si trupul. i sufletul isi are bolile lui. Pacatul, cu toate felurile si formele lui, este acela care ne imbolnaveste sufletul. El face rana in suflet si el o tot mareste si otraveste mereu.

Crestinilor! Sa luam aminte. Traim vremuri de cumplite boli pentru suflet. Niciodata parca n-au fost atatea pacate intre oameni si de aceea parca niciodata n-au fost oamenii atat de bolnavi cu sufletul ca astazi. Daca intr-o buna dimineata sufletele oamenilor ar lua in fatisarea vazuta s-ar umple lu mea de slabanogi, de ciungi, de schiopi, de orbi, de surzi, de muti, de hazi, de zdrentarosi, de toate schilaveniile si mirozeniile ca o dovada cat de putin si cat de putini sunt aceia care cauta grija, frumusetea si sanatatea sufletului.

E plina lumea si azi de sla banogi cari nu pot umbla pe caile binelui, pe caile Domnului, sau, mai bine zis, nu se apropie de Domnul cu bolile lor sufletesti, ca sa ia tamaduire. E...