Iubirea ce se dăruie
i precum voiti sa va faca voua oamenii faceti-le si voi asemenea (Luca 6, 31-32) Nu putem avea privirea sanatoasa indreptata spre oameni si nu se poate realiza buna intelegere intre oameni decat prin iubirea deplina a Domnului Iisus Hristos. A iubi pe aproapele inseamna sa renunti la tine insuti; ori aceasta este cu neputinta [] i precum voiti sa va faca voua oamenii faceti-le si voi asemenea (Luca 6, 31-32)Nu putem avea privirea sanatoasa indreptata spre oameni si nu se poate realiza buna intelegere intre oameni decat prin iubirea deplina a Domnului Iisus Hristos.
A iubi pe aproapele inseamna sa renunti la tine insuti; ori aceasta este cu neputinta omului firesc si nenascut de Sus (Cf. Ioan 3, 3).
Numai avandu-L pe Hristos-Domnul si traind cu El ti in El ii vom vedea pe oameni asa cum i-a vazut El. Numai in starea de inoire duhovniceasca duhul ne indreapta spre oameni, ca, prin viata induhovnicita, sa-i atragem la Hristos-Domnul.
Saul din Tars a prigonit peste masura pe unsii Domnului , atata vreme cat ravna ii venea din stiinta invatata din carti. Dar, cand s-a intalnit cu Stapanul pe drumul Damascului, a renuntat la tot ce iubise; nazuintele i s-au ruinat pana in strafunduri si, devenind omul nou, nascut din Duhul , s-a facut tuturor toate, ca sa castige pe Hristos-Domnul, propovaduindu-L si jertfindu-se pentru El; ba, si mai mult, gasind placere in suferinta pentru El.
In Iisus Hristos, vorbirea omului induhovnicit este sarea pamantului (Matei 5, 13), iar viata lui, lumina lumii (Matei 5, 14-16).
Oamenii lumesti nu cunosc adevarata bucurie si fericire; ei numesc bucurie si fericire ceea ce este iluzoriu si se hranesc cu promisiuni inselatoare. Acestea vin din iad si de la lumea care zece in cel rau.
Numai facand voia lui Dumnezeu, care este sfintirea vietii, ne indreptam spre izborul adevaratei fericiri si bucurii. Astfel, impartasindu-ne cu Hristos, vedem lumina adevaratei vieti prin lumina Lui, caci El este izvorul vietii vesnice (cf. Psalm 35,9). i, saturandu-ne de belsugul...
A iubi pe aproapele inseamna sa renunti la tine insuti; ori aceasta este cu neputinta omului firesc si nenascut de Sus (Cf. Ioan 3, 3).
Numai avandu-L pe Hristos-Domnul si traind cu El ti in El ii vom vedea pe oameni asa cum i-a vazut El. Numai in starea de inoire duhovniceasca duhul ne indreapta spre oameni, ca, prin viata induhovnicita, sa-i atragem la Hristos-Domnul.
Saul din Tars a prigonit peste masura pe unsii Domnului , atata vreme cat ravna ii venea din stiinta invatata din carti. Dar, cand s-a intalnit cu Stapanul pe drumul Damascului, a renuntat la tot ce iubise; nazuintele i s-au ruinat pana in strafunduri si, devenind omul nou, nascut din Duhul , s-a facut tuturor toate, ca sa castige pe Hristos-Domnul, propovaduindu-L si jertfindu-se pentru El; ba, si mai mult, gasind placere in suferinta pentru El.
In Iisus Hristos, vorbirea omului induhovnicit este sarea pamantului (Matei 5, 13), iar viata lui, lumina lumii (Matei 5, 14-16).
Oamenii lumesti nu cunosc adevarata bucurie si fericire; ei numesc bucurie si fericire ceea ce este iluzoriu si se hranesc cu promisiuni inselatoare. Acestea vin din iad si de la lumea care zece in cel rau.
Numai facand voia lui Dumnezeu, care este sfintirea vietii, ne indreptam spre izborul adevaratei fericiri si bucurii. Astfel, impartasindu-ne cu Hristos, vedem lumina adevaratei vieti prin lumina Lui, caci El este izvorul vietii vesnice (cf. Psalm 35,9). i, saturandu-ne de belsugul...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului