Dincolo de fapte, este foarte important duhul care insoteste faptele, pentru c , altfel, putem s fim ortodocsi, dar s tr im eretic. Ce inseamn s tr iesti eretic? S faci faptele pe care ar trebui s le faci, dar s nu ajungi la niciun rezultat. De fapt, acesta este diagnosticul: cand noi facem ceea ce suntem chemati []Dincolo de fapte, este foarte important duhul care insoteste faptele, pentru c , altfel, putem s fim ortodocsi, dar s tr im eretic. Ce inseamn s tr iesti eretic? S faci faptele pe care ar trebui s le faci, dar s nu ajungi la niciun rezultat. De fapt, acesta este diagnosticul: cand noi facem ceea ce suntem chemati s facem, ceea ce trebuie s facem, dar nu ajungem la rezultate, inseamn c ceva nu functioneaz .

Si, pentru c nu esti pe frecventa potrivit , nu reusesti s te suprapui intru totul cu ceea ce propov duiesti, nu reusesti s tr iesti deplin ceea ce tu vorbesti, pentru c legea, pan la urm , trebuie s te conduc la intalnirea cu Dumnezeu. Dac implinirea legii nu te conduce la intalnirea cu Dumnezeu inseamn c esti sub ton sau deasupra tonului. Asta inseamn ca mereu si mereu s incerci s primesti legea, dar Duhul s nu fie acolo prezent, si atunci se genereaz ceea ce vedem in farisei, acea fascinatie amestecat cu frustrare si nemultumire c , de fapt, Hristos era Legea intrupat ; si El Insusi spune, in Evanghelia dup Ioan, cap. 5, versetul 17: Nu am venit s stric legea, ci s o implinesc . Culmea, ei aveau in fata lor pe Hristos, implinirea Legii pe care ei o propov duiau, o studiau si se str duiau s o pun in practic . si totusi nu Il recunosteau. De ce? Pentru c e acest duh str in, duh eretic cum ar spune P rintele Iosif Trifa c noi suntem ortodocsi, dar tr im eretic, ca p ganii care nu te las s intri direct pe frecvent si s recunosti in Hristos tot ceea ce tu ti-ai dorit vreodat , mantuirea, sensul vietii, scopul si finalitatea a tot ceea ce exist in aceast lume.

De aceea, fariseii auzind: Iesiti din mijlocul lor si v osebiti, zice Domnul, si de ce...