Fara contactul cu fiintele spirituale, nu ar exista nici o dezvaluire astrologica [10; 49]. marturia unui fost astrolog Una dintre ideile fundamentale ale cunoasterii neopagane este ca omul nu trebuie sa mai tina cont de vreo autoritate suprema, ca trebuie sa scape de povara unui Dumnezeu care supravegheaza lumea si sa isi []Fara contactul cu fiintele spirituale, nu ar exista nici o dezvaluire astrologica [10; 49]. marturia unui fost astrolog Una dintre ideile fundamentale ale cunoasterii neopagane este ca omul nu trebuie sa mai tina cont de vreo autoritate suprema, ca trebuie sa scape de povara unui Dumnezeu care supravegheaza lumea si sa isi ia destinul in propriile maini.

Cuvantul libertate este strigat astazi cu putere de catre dife rite categorii de oameni si cu diferite scopuri, cel mai ade sea expri mand libertatea omului de a calca in picioare traditiile de orice fel si de a urca pe soclu statuia unui impunator idol: libertatea de a fugi de Dumnezeu.

Autorii eretici fac o substitutie interesanta: in locul Dumnezeului care ocroteste creatia, ei aseaza o lege care guver neaza lumea: legea ciclicitatii timpului. New-Age, Noua Era, apare tocmai datorita acestei ciclicitati: intram, vrem sau nu, in Era Varsatorului.

Supunerii fata de Dumnezeu i se prefera su pu nerea fata de influenta stelelor. Pretinsa libertate new-age-ista nu este altceva decat o robie fata de capriciile astrelor.

Daca nimeni nu poate contesta o schimbare care apare pe bolta cereasca, daca nimeni nu are cum sa nege o mo di fi care observabila astronomic, in schimb orice conexiune astrologica poate fi pusa la indoiala.

Pentru cei care cred in astrologie, in zodiac si in alte rataciri asemanatoare, perspectiva ortodoxa asupra acestor probleme nu poate fi luata in considerare; sunt prea multe dovezi care contrazic viziunea Bisericii.

Pentru cei care sunt fii credinciosi ai Bisericii, nimic nu este mai important decat invatatura mantuitoare propo vaduita de Hristos, Fiul lui Dumnezeu, si nimic nu este mai periculos decat lepadarea de aceasta invatatura.

Oamenii trebuie sa isi puna urmatoarea intre bare: intram sau nu intram intr-o Noua Era? Daca intram, atunci conceptiile crestine trebuie ajustate astfel incat sa nu con-trazica realitatea. Daca nu intram, atunci trebuie sa ne ferim cu toate puterile de inselarea care pe zi ce trece castiga tot mai mult teren.

Hristos, Fiul lui Dumnezeu, ne-a invatat ca avem de trait o singura viata, in care suntem liberi sa alegem binele sau raul si ca, dupa moarte, ne asteapta raiul sau iadul. Daca noi vrem sa credem ca in viata suntem influentati de tot felul de configuratii planetare sau ca ne vom mai reincarna de cateva ori, nimeni nu ne sta impotriva. Dar prin aceasta ne asumam libertatea de a respinge invatatura lui Hristos. Aproape oricine stie astazi sa raspunda la intre barea: ce este astrologia? Majoritatea dictionarelor prezinta astro logia ca fiind stiinta ce se ocupa de studierea influ entelor astrelor asupra vietii omenesti si asupra destinului universului. Inca din cele mai vechi timpuri oamenii au cautat sa faca o legatura intre ceea ce vedeau pe cer si ceea ce li se intampla in viata de zi cu zi. Cercetarile isto rice atesta faptul ca practicarea astrologiei avea o larga ras pandire la popoarele pagane: in Babilon, in Egipt, in Grecia si in Imperiul Roman, in India, in Persia, in China si Japonia. Aceasta raspandire pe un teritoriu atat de intins justifica intr-un fel amploarea revenirii practicilor astrolo gi ce in vremurile noastre. Astrologia este una din usile prin care credintele pagane intra in forta in societatea contemporana.

Exista trei tipuri de astrologie: in primul (si cel mai vechi) planetele sunt considerate zeitati, in al doilea pla netele sunt considerate obiecte ale caror emanatii imper so nale influenteaza vietile oamenilor, iar in al treilea astro logia simbolica plane te le se afla intr-o corespon den ta magica cu oamenii, pe care ii influenteaza prin rezo nanta. Pentru astrologi, zodiacul este o centura imagina ra a cerului care include 12 constelatii, 12 semne astrolo gi ce despre care considera ca i-ar influenta pe oameni (Balanta, Sagetator, Fecioara, ).

Cea mai serioasa provocare initiata de astrologi este cea privitoare la New-Age. Se afirma ca dupa doua mii de ani in care lumea a stat sub semnul zodiacal al Pestilor si sub pecetea invataturii lui Hristos, intram intr-o Era a Varsatorului, intr-o era plina de promisiuni ispititoare. Tre cerea de la o era la alta se calculeaza in functie de Ma re le An zodiacal. Calcularea acestui an este insa varia bila. Intr-una dintre cele mai cunoscute meto de de imparti re a timpului (cea adaptata si de Rudolf Steiner, inteme ie torul sistemului antropozofic) Marele An avea 25000 de ani obisnuiti, iar o luna 2160 de ani.

In vremurile in care traim se face trecerea de la o luna zodiacala la alta. Anul precis al trecerii este dificil de pre ci zat, deoarece specialistii nu au cazut de acord asupra acestor calcule. Levi Dowling sustinea ca incepu tul Erei Noi are loc in 1910, Adolph Graf Keyserling si Alain-Astrologul in 1962. De la Carl Gustav Jung ne-au ramas doua posibile date ale Marii Treceri: anul 1997 si anul 2154.

Perioada aproximativa a dezvoltarii mitului New Age o constituie anii 60- 70. Pentru multa lume trecerea in Noua Era a fost legata automat de trecerea in mileniul III. Cum era de asteptat, aceasta trecere a capatat valente spirituale.

Din punct de vedere astronomic calculele as tro logice sunt extrem de discutabile, deoarece data echi noctiului de astazi nu mai corespunde cu data echi noc tiului de acum 2000-2500 de ani (azi soarele nu mai rasare la 0 in constelatia Berbecului, ci el a migrat pana la 7 in constelatia Pestilor cf. [61; 126]).

In fata unui asemenea impas astrologii au adoptat doua atitudini: ori si-au modificat calculele dupa un zo diac migrator , ori cum au facut marea majoritate nu au ti nut seama de faptul ca realitatea astronomica este diferita de cea dupa care calculeaza ei si au preferat sa isi pastreze sistemul de calcul.

Pentru un observator exterior aceasta neconcordanta ar trebui sa starneasca suspiciune. Daca aceste calcule ale astrolo gilor ar fi corecte cel putin din punct de vedere as tro nomic, aceasta ar fi un argument chiar daca insu fi cient in favoarea caracterului stiintific al indeletnicirilor lor. Dar faptul ca astro lo gii incearca sa demonstreze vala bilitatea propriilor calcule (care le sfideaza pe cele sti intifice) cu ajutorul statisticilor efici en tei in ghicire , acest lucru ar trebui sa vadeasca faptul ca astrologia nu este deloc o stiinta, ci doar o arta magica (totusi, fiecare astrolog pretinde ca sistemul sau se potriveste perfect realitatii cosmice si, sub un pretins caracter stiintific, atra ge oamenii in cursa ocultismului).

Trebuie sa recunoas tem ca deschi derea fata de a ceas ta falsa stiinta este foarte mare. Astrologia apare multora drept o forma civilizata de ghicire a viitorului care nu are aproape nimic in comun cu tigancile care ghicesc la colt de strada an de an nu marul celor intere sati de acest subiect creste.

Raspandirea acestei practici nu a avut loc la intam pla re. Teozofii, cei care au incercat fara succes sa il impuna ca figura mesianica pe Krishnamurti, sunt cei care au demarat reabilitarea astrologiei. Doi astrologi, West si Toonder, cerce tand geneza astrologiei contemporane in Ame rica, au ajuns la concluzia ca Doamnei Blavatsky si Miscarii Teozofice pe care a fondat-o ea le datoreaza astrologia renasterea Teozofia, dintr-o singura lovitura, a inspirat o cercetare reinnoita si serioasa a astrologiei, mai intai in Anglia, apoi nu dupa mult timp in Germania, in Franta si in America [10; 18]. John Ankenberg si John Weldon considerau ca cele trei canale de la care a avut loc aceasta renastere sunt: Miscarea Teozofica, Sistemul Antropo zo fic al lui Rudolf Steiner si rosicrucianismul modern.

Campania de promovare a astrologiei se duce cat se poate de elegant. Personalitati precum printesa Diana, Joan Collins, Liza Minelli, Jane Fonda, Olivia Newton-John, sunt numai o mica parte dintre simpatizantii acestei arte .

Astrologia, asemenea oricarei alte arte sau stiinte ome nesti, cum ar fi fizica nucleara sau psihoterapia, poate fi folositoare cand este practicata in supunere fata de Domnia lui Isus Christos, dar este periculoasa spiritual sau psihologic atunci cand este practicata in spiritul lumii, al carnii sau al diavolului [10; 35], marturisea un crestin .

Pentru multi oameni credinta in Hristos nu are nimic incompatibil cu practicarea astrologiei. Iata ce afirma me diumul Jean Dixon despre ghicitul in stele : unii din prietenii mei considera aceasta ca o practica ciudata pen tru o romano cato lica. Totusi, dupa cum inteleg eu, biseri ca catolica si multe alte organizatii religioase n-au con damnat niciodata studiul astrolo giei N-am experimentat niciodata vreun conflict intre credinta mea si indrumarea pe care am primit-o din partea bisericii mele pe de-o parte si cunostinta pe care o gasesc in stele pe de alta parte (). Astrologia se potriveste in planul lui Dumnezeu pentru omenire, ajutandu-ne sa ne intelegem atat talentele, cat si defectele [10;34].

Din citatele de mai sus primul venit din mediul pro testant, al doilea din cel catolic, se poate trage concluzia ca in Sfanta Scriptura care este citita in ambele medii nu se ga sesc temeiuri pentru combaterea astrologiei. Dar diferentierea in tre cele doua forme de astrologie buna si rea este ase me nea diferentierii celor doua forme de magie alba si neagra. De fapt, nu exista decat un singur fel de astrologie si un singur fel de magie, ambele inspirate de aceeasi sursa intunecata.

Conceptia potrivit careia astrologia este o stiinta ca oricare alta nu este greu de contestat. La o analiza atenta obser vam ca singurul element invocat de astrologi in apararea acestei practici este numarul mare de preziceri implinite. De fapt, acest nu mar nu este chiar atat de mare pe cat pretind astrologii, ci este aproximativ acelasi cu cel al oricarei alte forme clasice de ghicit.

Daca astrologia ar fi o stiinta, atunci oricine ar putea sa o invete dupa un manual bun. Insa, desi exista multe ma nuale de astrologie, practic ele nu sunt eficiente . Marii astrologi recu nosc ca tainele astrologiei nu se pot dobandi decat in urma unei indelungate pregatiri spiritu ale , ex cep tie facand doar cei care au o deosebita inzes trare nati va pentru aceasta.

Initierea in tainele astrologiei este asemanatoare initi e rii in oricare alta forma de vrajitorie. Esentiala este doban di rea unei receptivitati care sa permita descifrarea configura tiilor astrale. Unii astrologi recunosc ca sunt ghidati de diferite spirite in munca lor, spirite fara de care nu ar putea sa descifreze viitorul.

Toti astrologii de calitate sunt mediumi, chiar daca nu toti constientizeaza ca ideile care le vin in minte in chip spontan sunt inspirate de o alta entitate. Putini dintre cei care percep clar influentele unor astfel de entitati isi dau seama ca au de-a face cu diavolul; majoritatea sunt convinsi ca astfel de spirite sunt benefice (chiar ingeri de lumina ), si se deschid fara retinere influentelor superioare. Un fost astrolog facea urmatoarea observatie: Daca privim sincer la astrologie, incepem sa vedem ca adeptii acestui sistem fara sa o stie bat la usa prin care se sta bi leste comuni carea cu fiinte spirituale cunoscatoare, totusi in selatoare. In cele din urma, acea usa se deschide, si aceas ta deschidere produce o schimbare infricosatoare in viata adeptului. El sau ea se maturizeaza in dexteritate in tr-un mod inimaginabil: ca un medium al spiritelor. [10; 49].

In cartea sa Un manual de ocultism, astrologul Sefarial constata ca arta astrologica este considerata a fi cheia stiintelor oculte [10; 18]. Aproape toti vrajitorii folosesc diferite forme de astrologie....