Despre puterea şi lucrarea răutăţii păcatului. Cum se formează şi cum încetează ea
Cata vreme nu uraste omul din inima cu adevarat pricina pacatului, el nu este slobod nici de placerea de a-l lucra. Aceasta este lupta foarte puternica, care se impotriveste omului pana la sange. Rugaciune: Doamne, Cel ce Esti izvor a toata ajutorarea. Tu poti sa intaresti in clipele acestea care sunt clipe de mucenic, sufletele []Cata vreme nu uraste omul din inima cu adevarat pricina pacatului, el nu este slobod nici de placerea de a-l lucra. Aceasta este lupta foarte puternica, care se impotriveste omului pana la sange.
Rugaciune:Doamne, Cel ce Esti izvor a toata ajutorarea. Tu poti sa intaresti in clipele acestea care sunt clipe de mucenic, sufletele cele ce cu bucurie s-au logodit cu Tine, Mirele Ceresc, si au rostit fagaduintele de sfintenie, cu pricepere si cu miscari curate, fara viclesug. De aceea da-le lor putere, sa surpe zidurile si intariturile si cetatile cate sunt ridicate impotriva adevarului, ca sa nu greseascatinta din pricina silniciei, in clipa in care se da o lupta pe viatasi pe moarte. Paziti-va iubitii mei de nelucrare (trandaveala). Ca o moarte vadita se ascunde in ea (in trandaveala). Fiindca in afara de ea nimic nu poate robi cu placere pe monah.
In ziua judecatii nu pentru Psalmi sau pentru rugaciune ne va osandi pe noi Dumnezeu, ci fiindca noi, parasindu-L pe Acesta, am lasat pe draci sa intre.
Cel ce nu-si supune voia sa lui Dumnezeu, supus va fi de vrajmasul sau. Caci orice lucru bun voim sa-l facem, nu-l putem face fara de Dumnezeu, dupa cum graieste Domnul in Scripturi.
Lume numeste Scriptura lucrurile materiale, iar lumesti sunt cei ce zabovesc cu mintea la ele. Pe acestia ii indeamna: Nu iubiti lumea, nici cele din lume! Pofta trupului, pofta ochilor si trufia vietii nu sunt de la Dumnezeu, ci de la lume, si cele uratoare Monah este cel ce si-a desfacut mintea de lucrurile pamantesti si prin infranare, prin dragoste, prin cantare de Psalmi si prin rugaciune, se lipeste statornic de Dumnezeu.
Ia seama dintre suparare si durere, precum si faptul...
Rugaciune:Doamne, Cel ce Esti izvor a toata ajutorarea. Tu poti sa intaresti in clipele acestea care sunt clipe de mucenic, sufletele cele ce cu bucurie s-au logodit cu Tine, Mirele Ceresc, si au rostit fagaduintele de sfintenie, cu pricepere si cu miscari curate, fara viclesug. De aceea da-le lor putere, sa surpe zidurile si intariturile si cetatile cate sunt ridicate impotriva adevarului, ca sa nu greseascatinta din pricina silniciei, in clipa in care se da o lupta pe viatasi pe moarte. Paziti-va iubitii mei de nelucrare (trandaveala). Ca o moarte vadita se ascunde in ea (in trandaveala). Fiindca in afara de ea nimic nu poate robi cu placere pe monah.
In ziua judecatii nu pentru Psalmi sau pentru rugaciune ne va osandi pe noi Dumnezeu, ci fiindca noi, parasindu-L pe Acesta, am lasat pe draci sa intre.
Cel ce nu-si supune voia sa lui Dumnezeu, supus va fi de vrajmasul sau. Caci orice lucru bun voim sa-l facem, nu-l putem face fara de Dumnezeu, dupa cum graieste Domnul in Scripturi.
Lume numeste Scriptura lucrurile materiale, iar lumesti sunt cei ce zabovesc cu mintea la ele. Pe acestia ii indeamna: Nu iubiti lumea, nici cele din lume! Pofta trupului, pofta ochilor si trufia vietii nu sunt de la Dumnezeu, ci de la lume, si cele uratoare Monah este cel ce si-a desfacut mintea de lucrurile pamantesti si prin infranare, prin dragoste, prin cantare de Psalmi si prin rugaciune, se lipeste statornic de Dumnezeu.
Ia seama dintre suparare si durere, precum si faptul...
Sursa: Oastea Domnului
Vezi articolul complet pe Oastea Domnului