BISERICA ORTODOXĂCA CINCIZECIME CONTINUĂ[1]
Prin viata Sa trupeasca pe pamant Dumnezeul-Om a intemeiat Trupul Sau dumnezeiesc-omenesc, Biserica, si prin aceasta pregateste lumea pamanteasca pentru venirea, viata si activitatea Sfantului Duh in Trupul Bisericii, ca suflet al Acestui Trup. In ziua Cincizecimii Sfantul Duh a coborat din cer in trupul dumnezeiesc-omenesc al Bisericii si a ramas pentru totdeauna in acesta ca suflet facator de viata al lui. Acest trup dumnezeiesc-omenesc vazut al Bisericii il constituie Sfintii Apostoli cu credinta lor in Dumnezeul-Om Iisus Hristos ca Mantuitor al lumii, ca Dumnezeu desavarsit si ca Om desavarsit. i pogorarea si intreaga lucrare a Sfantului Duh in trupul dumnezeiesc al Bisericii vine de la Dumnezeul-Om si din pricina Dumnezeului-Om[3]. Orice in iconomia dumnezeiesc-omeneasca a mantuirii a venit de la Persoana dumnezeiesc-omeneasca a Domnului nostru Iisus Hristos. In sfarsit, toate se rezuma si exista in categoria dumnezeiesc-omenescului, chiar si lucrarea Sfantului Duh. Orice energie a Sa in lume este nedespartita de eroismul dumnezeiesc-omenesc al Domnului Iisus Hristos pentru mantuirea lumii. Cincizecimea cu toate vesnicele daruri ale Dumnezeirii Treimice si ale acestui Sfant Duh intemeiaza Biserica Sfintilor Apostoli, adica a Sfintei Credinte Apostolice, a Sfintei Predanii Apostolice, a Sfintei Ierarhii Apostolice si chiar orice lucrare apostolica care este dumnezeiesc-omeneasca.
Sfanta zi duhovniceasca care a inceput cu Sfanta Cincizecime continua neintrerupt in Biserica Ortodoxa cu o nespusa desavarsire a tuturor darurilor celor dumnezeiesti si a puterilor celor de viata facatoare[4]. Orice lucru in Biserica exista in Duhul Sfant si de la El si ceea ce este foarte mic si ceea ce este covarsitor de mare. Cand preotul...