BISERICA ORTODOXĂCA CINCIZECIME CONTINUĂ[1]
Cine este Dumnezeul-Om Iisus Hristos? Cine este in El Dumnezeul si cine omul? Cum se cunoaste Dumnezeul in Dumnezeul-Om si cum omul? Ce ne-a daruit noua oamenilor Dumnezeul in Dumnezeul-Om? Toate acestea ni le invedereaza Duhul Sfant, Duhul Adevarului . Ne descopera adica tot adevarul despre El, despre Dumnezeu in El si despre om si despre []Cine este Dumnezeul-Om Iisus Hristos? Cine este in El Dumnezeul si cine omul? Cum se cunoaste Dumnezeul in Dumnezeul-Om si cum omul? Ce ne-a daruit noua oamenilor Dumnezeul in Dumnezeul-Om? Toate acestea ni le invedereaza Duhul Sfant, Duhul Adevarului . Ne descopera adica tot adevarul despre El, despre Dumnezeu in El si despre om si despre ceea ce ne-a daruit noua prin toate acestea. De asemenea, aceasta depaseste infinit orice au vazut vreodata ochii oamenilor si urechile lor au auzit si inima lor a simtit vreodata[2].
Prin viata Sa trupeasca pe pamant Dumnezeul-Om a intemeiat Trupul Sau dumnezeiesc-omenesc, Biserica, si prin aceasta pregateste lumea pamanteasca pentru venirea, viata si activitatea Sfantului Duh in Trupul Bisericii, ca suflet al Acestui Trup. In ziua Cincizecimii Sfantul Duh a coborat din cer in trupul dumnezeiesc-omenesc al Bisericii si a ramas pentru totdeauna in acesta ca suflet facator de viata al lui. Acest trup dumnezeiesc-omenesc vazut al Bisericii il constituie Sfintii Apostoli cu credinta lor in Dumnezeul-Om Iisus Hristos ca Mantuitor al lumii, ca Dumnezeu desavarsit si ca Om desavarsit. i pogorarea si intreaga lucrare a Sfantului Duh in trupul dumnezeiesc al Bisericii vine de la Dumnezeul-Om si din pricina Dumnezeului-Om[3]. Orice in iconomia dumnezeiesc-omeneasca a mantuirii a venit de la Persoana dumnezeiesc-omeneasca a Domnului nostru Iisus Hristos. In sfarsit, toate se rezuma si exista in categoria dumnezeiesc-omenescului, chiar si lucrarea Sfantului Duh. Orice energie a Sa in lume este nedespartita de eroismul dumnezeiesc-omenesc al Domnului Iisus Hristos pentru mantuirea lumii. Cincizecimea cu toate vesnicele daruri ale Dumnezeirii Treimice si ale acestui Sfant Duh intemeiaza Biserica Sfintilor Apostoli, adica a Sfintei Credinte Apostolice, a Sfintei Predanii Apostolice, a Sfintei Ierarhii Apostolice si chiar orice lucrare apostolica care este dumnezeiesc-omeneasca.
Sfanta zi duhovniceasca care a inceput cu Sfanta Cincizecime continua neintrerupt in Biserica Ortodoxa cu o nespusa desavarsire a tuturor darurilor celor dumnezeiesti si a puterilor celor de viata facatoare[4]. Orice lucru in Biserica exista in Duhul Sfant si de la El si ceea ce este foarte mic si ceea ce este covarsitor de mare. Cand preotul...
Prin viata Sa trupeasca pe pamant Dumnezeul-Om a intemeiat Trupul Sau dumnezeiesc-omenesc, Biserica, si prin aceasta pregateste lumea pamanteasca pentru venirea, viata si activitatea Sfantului Duh in Trupul Bisericii, ca suflet al Acestui Trup. In ziua Cincizecimii Sfantul Duh a coborat din cer in trupul dumnezeiesc-omenesc al Bisericii si a ramas pentru totdeauna in acesta ca suflet facator de viata al lui. Acest trup dumnezeiesc-omenesc vazut al Bisericii il constituie Sfintii Apostoli cu credinta lor in Dumnezeul-Om Iisus Hristos ca Mantuitor al lumii, ca Dumnezeu desavarsit si ca Om desavarsit. i pogorarea si intreaga lucrare a Sfantului Duh in trupul dumnezeiesc al Bisericii vine de la Dumnezeul-Om si din pricina Dumnezeului-Om[3]. Orice in iconomia dumnezeiesc-omeneasca a mantuirii a venit de la Persoana dumnezeiesc-omeneasca a Domnului nostru Iisus Hristos. In sfarsit, toate se rezuma si exista in categoria dumnezeiesc-omenescului, chiar si lucrarea Sfantului Duh. Orice energie a Sa in lume este nedespartita de eroismul dumnezeiesc-omenesc al Domnului Iisus Hristos pentru mantuirea lumii. Cincizecimea cu toate vesnicele daruri ale Dumnezeirii Treimice si ale acestui Sfant Duh intemeiaza Biserica Sfintilor Apostoli, adica a Sfintei Credinte Apostolice, a Sfintei Predanii Apostolice, a Sfintei Ierarhii Apostolice si chiar orice lucrare apostolica care este dumnezeiesc-omeneasca.
Sfanta zi duhovniceasca care a inceput cu Sfanta Cincizecime continua neintrerupt in Biserica Ortodoxa cu o nespusa desavarsire a tuturor darurilor celor dumnezeiesti si a puterilor celor de viata facatoare[4]. Orice lucru in Biserica exista in Duhul Sfant si de la El si ceea ce este foarte mic si ceea ce este covarsitor de mare. Cand preotul...