Mantuirea Obiectiva in Hristos este precum despartirea minunata a Marii Rosii si trecerea israelitilor ca pe uscat, iar Mantuirea Subiectiva este precum datoria si grija fiecarui israelit de a pasi prin vadul marii despartite si de a fi cu luare-aminte la Moise si la directia aratata de toiagul sau. Mantuirea Obiectiva este pogorarea lui Dumnezeu []Mantuirea Obiectiva in Hristos este precum despartirea minunata a Marii Rosii si trecerea israelitilor ca pe uscat, iar Mantuirea Subiectiva este precum datoria si grija fiecarui israelit de a pasi prin vadul marii despartite si de a fi cu luare-aminte la Moise si la directia aratata de toiagul sau.

Mantuirea Obiectiva este pogorarea lui Dumnezeu pe Muntele Sinai si incredintarea tablelor legii lui Moise, inaintea poporului lui Israel, iar Mantuirea Subiectiva este aflarea si cutremurarea ta existentiala in fata acestui munte, contempland fulgerele luminii dumnezeiesti necreate si auzind tunetele puterii dumnezeiesti si sunetul trambitelor ceresti.

Mantuirea Obiectiva este precum prezenta poporului israelitilor la sfintirea templului lui Solomon din Ierusalim si la pogorarea focului din cer in urma rugaciunii lui Solomon din ziua sfintirii, iar Mantuiea Subiectiva este bucuria prezentei tale la acest intai hram de sfintire.

Mantuirea Obiectiva este pogorarea focului dumnezeiesc peste jertfa Sfantului Prooroc Ilie de pe Carmel, inaintea poporului lui Israel, inclinat de catre Ahab si Izabela spre idolatrie, iar Mantuirea Subiectiva este contemplarea de catre fiecare in parte a acestui foc dumnezeiesc si caderea cu fata la pamant, marturisind: Domnul este Dumnezeu, Domnul este Dumnezeu! (III Regi 18, 39).

Mantuirea Obiectiva este precum rostirea Predicii de pe Munte de catre Mantuitorul nostru Iisus Hristos, iar Mantuirea Subiectiva este...