Botezul si credinta sunt unice pe veci, / cum crezi ca peste-acestea poti nelovit sa treci? (Traian Dorz) Domnul a fagaduit ca vine si iata El a venit cand nevoia noastra de El era cea mai mare. Cand raul s-a inmultit in lume atat de mult, atunci Dumnezeu i-a implinit vechea fagaduinta si S-a aratat []Botezul si credinta sunt unice pe veci, / cum crezi ca peste-acestea poti nelovit sa treci? (Traian Dorz) Domnul a fagaduit ca vine si iata El a venit cand nevoia noastra de El era cea mai mare. Cand raul s-a inmultit in lume atat de mult, atunci Dumnezeu i-a implinit vechea fagaduinta si S-a aratat pe pamant, dar nu in plina slava, ci in smerenie si ascultare de negrait. Cand s-au aratat la Iordan Proorocul si Stapanul, Proorocul a atras atentia mai mult decat Stapanul. Domnul Hristos Isi ascundea slava Sa si maretia sub doua invelisuri groase: unul era trupul omenesc, si celalalt era smerenia, incat oamenii nici nu L-au bagat in seama, nici nu L-au recunoscut. Dumnezeu Se ascunde in spatele lucrarilor Sale, tot asa cum soarele se ascunde noaptea in spatele stralucirii stelelor. De la nasterea Sa in pestera pana la moartea Sa pe Cruce, Domnul Iisus traia invatand oamenii despre smerenie si ascultare, inclusiv si prin Botezul Sau in apa Iordanului.

Proorocul Isaia, in cap. 53, 2, dinainte proorocea despre Domnul Iisus: ..si cand L-am vazut, nu avea frumusete ca sa ne fie drag . In multimea aceea intreaga de oameni de langa Iordan, se afla un om care Il cunostea cu adevarat. Acesta era chiar Ioan Botezatorul. Ioan a uitat de multimea stransa in jurul apei si in apa si, aratand catre Iisus, spune linistit: Iata Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridica pacatul lumii! (Ioan 1, 29), vadind prin aceste cuvinte smerenia si ascultarea Domnului Hristos. El a venit pe pamant pentru a le implini pe toate: atat legile date firii, cat si legile date omului. El a suferit foame si sete, istovire si dureri de tot felul, a crescut incet, asa cum li se intampla tuturor celor care se nasc, de-a lungul a treizeci de ani, pana cand i-a inceput lucrarea Lui in lume. Din aceasta pricina, El a fost taiat imprejur si botezat.

Venirea Domnului in lume, intrupat, implinind legea, a fost insotita de fenomene minunate firesti: steaua de la rasarit, ingerii coborand pe pamant si veselirea pastorilor din Betleem, slavirea Pruncului Sfant de catre pastorii cei simpli si de catre crai. Aceasta a fost urmata de uciderea pruncilor de catre Irod si de fuga Mantuitorului in Egipt. Cand Domnul a implinit in fata lumii legea oamenilor, primind Botezul in apele Iordanului, apele Iordanului si-au oprit curgerea cea fireasca intorcandu- se inapoi, precum profeteste imparatul David: Marea a vazut si a fugit, Iordanul s-a intors inapoi (Psalm 113, 3). Atunci s-au deschis cerurile, s-a auzit glasul Tatalui din ceruri si s-a vazut Duhul Sfant in chip de porumbel. Sf. Ap. Pavel spune, in Ep. catre Coloseni, cap. 2, 12: Cel care se ingroapa cu Hristos prin Botez, ca in mormant, se ridica cu Hristos in Invierea Sa. Cel care isi ineaca mandria, neascultarea, zavistia si toata necuratia omului...