Dup cum fiecare om isi are duhul s u, adic felul lui de a fi si este deosebit de al fiec ruia deosebit de al altui om, tot asa orice familii, orice localit ti, orice popoare isi au duhul lor, felul lor deosebit de al celorlalte. Felul de a fi al unui om bun este binevoitor si bland, []Dup cum fiecare om isi are duhul s u, adic felul lui de a fisi este deosebit de al fiec ruia deosebit de al altui om,tot asa orice familii, orice localit ti, orice popoare isi au duhul lor, felul lor deosebit de al celorlalte.

Felul de a fi al unui om bun este binevoitor si bland,este darnic si serviabil,este cinstit si cuviincios,este drept, evlavios si simtit.

Si tot asa, familii, localit ti si popoare intregi pot fi astfel bune, pasnice, credincioase.

Cand intalnesti un astfel de om parc te ingrasi duhovniceste, te improsp tezi fericit lang el, int rindu-te in tot ce ai frumos si bun. Si te umpli de aceeasi putere si binecuvantare ca si el.

Ce fericire este s g sesti cate un astfel de om,cate o astfel de familie,cate o astfel de cetate,cate un astfel de popor.

Acolo Numele Domnului este iubit si cinstit.

Acolo Cuvantul lui Dumnezeu este respectat si implinit.

Acolo toat voia lui Hristos este adancit si tr it cu c ldur , cu dragoste, cu rug ciune si cu evlavie.

Ce fericit este totul unde st paneste un astfel de duh printr-un om sau prin mai multi.

Acolo usa este totdeauna deschis , iar cainii totdeauna legati sau prietenosi.

Acolo totul totdeauna este prietenos si dulce, cald si binevoitor.

Acolo totdeauna mergi cu bucurie, stai cu pl cere si te desparti cu lacrimi, dorind s te reintorci mereu si mereuDar vai, cat de putine sunt pe p mant astfel de locuri!Cat de rare sunt ocaziile cand le aflisi cat de scurte sunt clipele cand te poti bucura de ele.

Dar ce obisnuite sunt ocaziile amaresi ce lungi sunt vremurile nefericite, acele vremi cand trebuie s petreci in locuri seci, uscate si f r ap ori s intalnesti numai astfel de oameni, de familii si de localit tisi s auzi numai despre popoare st panite de duhurile l comiei, desfran rii, necredintei, trufiei, cruzimii si intunericului.

Acestia au inimile seci pe din untru si uscate pe din afar , f r rev rsarea Apei vietii de Sus.

Seci pe din untru, pentru c in simtirea lor nu exist nici un miez bun, nici un continut curat si...