Cuvantul a fost la Dumnezeu spune prologul Sf. Ioan: pros ton Theon. Pros indica miscarea, o apropiere dinamica, si ar putea fi tradus mai degraba prin spre decat prin la: Cuvantul era spre Dumnezeu. Pros include astfel ideea unei relatii aceasta relatie intre Tatal si Fiul este o generare vesnica, si, in acest []Cuvantul a fost la Dumnezeu spune prologul Sf. Ioan: pros ton Theon. Pros indica miscarea, o apropiere dinamica, si ar putea fi tradus mai degraba prin spre decat prin la: Cuvantul era spre Dumnezeu. Pros include astfel ideea unei relatii aceasta relatie intre Tatal si Fiul este o generare vesnica, si, in acest fel, Evanghelia ne descopera viata Persoanelor divine ale Treimii.

Tot Evanghelia ne reveleaza locul Sfantului Duh in Treime, precum si relatiile care Ii subliniaza unicitatea. Este suficient sa citim in Evanghelia dupa Ioan ultimele cuvinte ale Domnului adresate Apostolilor: i Eu voi ruga pe Tatal si alt Mangaietor va va da voua, ca sa fie cu voi in veac, Duhul Adevarului (Ioan 14, 16-17); si in alt loc: Mangaietorul, Duhul Sfant, pe Care-L va trimite Tatal, in numele Meu (Ioan, 14, 26). Prin urmare, Duhul este altul decat Fiul, Care este si El Mangaietor, insa El, Duhul, este trimis in numele Fiului, pentru a-I servi drept marturie. In acest fel, relatia Sa cu Fiul nu se manifesta nici ca opozitie si nici ca...