S-a intamplat in 10 iunie 1912, 10/23 17/30: Incepe, la Aspern (Austria), un concurs aviatic international, la care romanul Aurel Vlaicu, zburand cu un aparat proiectat si construit de el, Vlaicu-2 , obtine un mare succes, numarandu-se printre castigatori (premiul I pentru aruncarea unui proiectil la tinta, de la o inaltime de 300 metri si []The post S-a intamplat in 10 iunie 1912, 10/23 17/30 appeared first on Jurnal Spiritual.

S-a intamplat in 10 iunie 1912, 10/23 17/30 was first posted on iunie 10, 2020 at 4:37 am. 2020 Jurnal Spiritual. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.comS-a intamplat in 10 iunie 1912, 10/23 17/30: Incepe, la Aspern (Austria), un concurs aviatic international, la care romanul Aurel Vlaicu, zburand cu un aparat proiectat si construit de el, Vlaicu-2 , obtine un mare succes, numarandu-se printre castigatori (premiul I pentru aruncarea unui proiectil la tinta, de la o inaltime de 300 metri si premiul al II-lea, pentru aterizarea la punct fix). Pe 10 iunie 1912 incepea la Viena mitingul aviatic prin care intregul mapamond il cunostea pe Aurel Vlaicu.

Intr-o duminica, in fata Curtii imperiale de la Viena a avut loc cel mai mare concurs aviatic de pana atunci. Erau prezenti 17 austrieci, 12 francezi, 7 germani, 3 italieni, un rus, un belgian si un roman. Nu lipsea deja celebrul Roland Garros, care pilota un Bleriot XV , considerat cel mai bun aparat al vremii. In multitudinea de curiosi de la Aspern, fostul sat incorporat de putina vreme in municipalitatea Vienei, se aflau si o serie de tineri romani studenti in capitala austriaca, toti nerabdatori sa-l vada pe Aurel Vlaicu. In dupa-amiaza concursului vantul sufla lin. Avionul Vlaicu II purta in concurs numarul 38. Probele ce figurau pentru intrecere erau foarte pretentioase: viteza, inaltime, viteza ascensionala, zboruri de precizie, durata, distanta, viteza. In functie de specificul aeroplanului sau, Vlaicu a participat la zborurile de precizie, care prevedeau proba de aterizare la punct fix, proba de aruncare a unei greutati(proiectil) intr-un cerc trasat pe aerodorm si proba de zbor cu maximum de viteza descriind cercul cel mai mic in jurul unui pilon.

In zgomotul motoarelor pregatite pentru plecare, al multimii entuziasmate de acest spectacol, cele dintai probe au deja loc. Trei accidente la primele probe scot din concurs cativa participanti. In acelasi timp se stabilesc noi recorduri mondiale, ca cel al aviatorului Caskay, care urca la 4.600 de metri cu doi pasageri. Dupa cum nota presa, Aurel Vlaicu ..participa ca prima proba, la aruncarea unui proiectil intr-un cerc de 40 de metri, trasat pe sol, aeroplanul aflandu-se la 300 de metri inaltime.

Faptul ca aeroplanul sau poate lua viteza foarte mica il avantajeaza, dar la asemenea viteza se produc si oscilatii, ceea ce il dezavantajeaza . Totusi reuseste sa obtina locul al doilea si este premiat cu 500 de coroane. Astfel, chiar din prima zi a concursului, tricolorul romanesc falfaia pe aerodromul din Aspern- Viena.

Pe 27 iunie au avut loc probele de viraj strans deasupra unui pilon implantat in fata tribunei.

Vlaicu s-a rotit aproape pe verticala, uimind publicul.

A obtinut tot premiul al doilea, castigand 1500 de coroane. In 29 iunie, sambata, s-a desfasurat proba de aterizare la punct fix, acesta fiind un dreptunghi in centrul caruia trebuia sa aterizeze. Roland Garros a executat cu precizie, dar imediat dupa el romanul a aterizat pe acelasi punct, punand in incurcatura juriul. Intr-un final a ocupat locul al doilea si a luat 2.000 de coroane. Referindu-se la aterizarea fortata la punct fix, ziarul Neue Freie Presse din Viena scria: primele incercari ale catorva aviatori nu reusira. Francezul Molla si romanul Vlaicu au rezolvat tema admirabil, ca si celebrul Roland Garros, care s-a oprit aproape de centru,...